زنجان؛

برخورداری بیمه‌شدگان زنجانی از طرحSSN

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: امسال 530 هزار نفر بیمه شده تامین‌اجتماعی، شماره ملی (SSN) دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مسعود علیاری  با اشاره به اینکه مقرر بود طرح مذکور تا پایان امسال به صورت کامل اجرا شود، اظهار کرد: در همه کشورهای پیشرفته، بیمه شده‌ها از شماره ملی تامین‌اجتماعی برخوردار می شوند؛ در واقع SSN کدی است که محل اشتغال، میزان دستمزد، سابقه بیمه، گروه خونی و میزان تحصیلات فرد را دربرمی‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه هنوز برخی استان‌ها موفق نشده‌اند که طرح صدور شماره ملی تامین‌اجتماعی را به صورت کامل اجرا کنند، ادامه داد: علاوه بر این، مقرر است که در راستای کوتاه کردن روند امور بیمه شده‌ها، صدور پرونده‌های الکترونیکی از آخر این ماه شروع شود و همه پرونده‌های کاغذی به فایل تبدیل شود؛ در واقع با الکترونیکی شدن پرونده‌ها، بیمه شده‌ها می‌توانند همه خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین دریافت کنند.

وی تصریح کرد: طرح بازرسی الکترونیکی نیز از ماه بعد آغاز می‌شود و در قالب آن، بازرسان با مراجعه به واحدهای تولیدی و صنفی، دریافت اطلاعات از کارفرمایان و ثبت اثر انگشت آن‌ها با تبلت، روند امور را کوتاه‌تر می‌کنند. این در حالی است که سازمان از طریق GPS، مراجعه بازرسان به واحدهای صنفی را کنترل می‌کنند.

علیاری همچنین با بیان اینکه در حال حاضر، بیمه‌شده‌ها می‌توانند فقط با در دست داشتن کد ملی، به مراکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی مراجعه کنند و از خدمات درمانی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این طرح تا پایان سال، در همه مراکز درمانی سازمان تامین‌اجتماعی اجرایی شود؛ در واقع اجرای طرح‌های پرونده الکترونیکی و SSN، پایه پیشبرد همه اهداف تامین‌اجتماعی هوشمند است.


انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.