ارومیه؛

مردم برای دفاع از اعتقادات خود در ۹ دی وارد عمل شدند

مردم در ۹ دی برای دفاع از اعتقادات خود همچون اسلام، امامت و ولایت وارد عمل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بی‌تدبیری برخی نیروهای داخلی در حوادث بعد از انتخابات سال 88 اظهار داشت: هم فردی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد و هم کسی که نتوانست رئیس‌جمهور شود به‌جای تمکین به قانون، افراط و تفریط کرده و یکی زمینه فتنه را آفرید و دیگری آن را گسترش داد.

هادی بهادری با اشاره به اینکه حوادث بعدی از دعوای بین این دو نامزد خارج شد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تمامی مسائل مرتبط با انتخابات 88 را در خرداد همان سال خاتمه داد و حتی شورای نگهبان هم آن را تایید کرد اما مسئله تندروی و افراط عده‌ای بود که اگر هوشمندی مردم نبود الآن شاید شاهد وضعیت دیگری بودیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نیات سوء برخی افراد و گروه‌ها بیان کرد: در فتنه سال 88 سلطنت‌طلب‌ها، بهائیت، منافقان و برخی افراد دیگر به دنبال اهداف براندازانه خود بودند و از برخی مسائل سیاسی سوءاستفاده می‌کردند.

وی با بیان دیدگاه خود در خصوص فتنه و 9 دی افزود: باید به این قضایا این‌چنین نگاه کرد که موضوع از مراحل و شرایط سیاسی خارج شد و وارد مرز‌های اعتقادی مردم در روز عاشورا شد و مردم در این روز به‌خوبی مشاهده کردند که دشمن به دنبال ریشه‌کنی اعتقادات آنان است.

بهادری در تبیین فتنه سال 88 و دلایل حضور مردم در صحنه گفت: مردم به هدف دشمن که ضربه زدن و نابودی امام حسین(ع) و ولایت بود پی‌برده و این کاملا طبیعی است که مردم وارد عمل شوند و تا دفع خطر در میدان باشند.

وی اظهار داشت: مردم در روز 9 دی اعلام کردند که شاید به‌‌خاطر مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف داشته باشند که خود این اختلاف هم ناشی از آزادی، دموکراسی و رای‌گیری در جامعه است اما در مسائل اعتقادی همچون اسلام و امامت و ولایت با کسی تعارف ندارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر دشمنی آمریکا و انگلیس با ملت ایران بیان کرد: در طول 100 سال اخیر بارها این کشورها به ایران خیانت کرده‌اند و در ساقط کردن مشروطه، کودتای 28 مرداد و یا کمک و تجهیز صدام در هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی رد پای این کشورها قابل مشاهده است.

وی افزود: کار دشمن دشمنی است و هیچ‌وقت نمی‌توان از دشمن انتظار خدمت و دوستی را داشت اما در عرصه دیپلماسی و تعاملات سیاسی مسائل کمی فرق دارند که وابسته به زمان و اجتهاد توسط مقام ولایت انجام می‌شود که با برخی کشور‌ها رابطه و برخی دیگر قطع ارتباط برقرار شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: 9 دی ، دفاع ، اعتقادات ، اسلام ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.