وزیر امورخارجه فرانسه سخنان جان‌ کری درباره خاورمیانه را شجاعانه توصیف کرد

وزیر امور خارجه فرانسه، در بیانیه‌ای سخنان جان کری را درباره مناقشه خاورمیانه و حمایت وی از راهکار تشکیل کشور مستقل فلسطینی، شجاعانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ژان مارک آیرو، وزیر امورخارجه فرانسه، در بیانیه ای سخنان جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا را درباره مناقشه خاورمیانه و حمایت وی از راهکار تشکیل کشور مستقل فلسطینی، شجاعانه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه خود اعلام کرد: "من از سخنان صریح، روشن و شجاعانه جان کری در حمایت از صلح در خاورمیانه و راهکار تشکیل کشور فلسطین استقبال می کنم. فرانسه از دیدگاه وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت اجرای فوری راهکار تشکیل دو کشور مستقل حمایت می کند."

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه تاکید کرد راهکار تشکیل دو کشور تنها راه ممکن برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان است.

قرار است فرانسه پانزدهم ژانویه کنفرانسی بین المللی را درباره مناقشه خاورمیانه با حضور نمایندگان هفتاد کشور اما بدون نمایندگان رژیم صهیونیستی و فلسطین برگزار کند. به گفته مقامات فرانسه هدف از برگزاری این کنفرانس تجدید حمایت جامعه بین المللی از راهکار حل مناقشه فلسطین مبتنی بر تشکیل دو کشور است. این کنفرانس در راستای نشستی که سوم ژوئن در سطح وزیران در پاریس برگزار شد، تدارک دیده شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار