وزیر پیشین رومانی برای سمت نخست وزیری معرفی شد

حزب سوسیال دموکرات رومانی وزیر پیشین مخابرات را برای تصدی سمت نخست وزیری معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری در بخارست اعلام کردند حزب سوسیال دموکرات PSD رومانی برنده قاطع انتخابات پارلمانی یازدهم دسامبر روز چهارشنبه وزیر پیشین مخابرات را برای تصدی سمت نخست وزیری معرفی کرد.

اولین انتخاب حزب سوسیال دموکرات رومانی برای سمت نخست وزیری سویل شایده بود که کلوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی روز سه شنبه وی را تائید نکرد.

حزب سوسیال دموکرات روز چهارشنبه سورین گریندانو وزیر مخابرات پیشین رومانی را که در حال حاضر چهل و سه سال دارد برای سمت نخست وزیری معرفی کرد.

ریاست حزب سوسیال دموکرات رومانی بر عهده لیویو دراگنیا است که به علت محکوم شدن در یک پرونده فساد انتخاباتی که به همه پرسی سال دو هزار و دوازده بر می گردد، نمی تواند خودش نامزد سمت نخست وزیری شود. حزب سوسیال دموکرات در انتخابات پارلمانی یازدهم دسامبر به راحتی پیروز شد.

از چند ماه پیش بررسی ها و نظرسنجی ها نیز نشان داده بود که حزب سوسیال دموکرات رومانی به رغم متهم شدن به فساد و تقلب نسبت به رقبای خود از بخت بیشتری برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است.این حزب در حال حاضر با متحدان خود در ائتلاف لیبرال دموکراتها دویست و پنجاه کرسی از مجموع چهارصد و شصت و پنج کرسی پارلمان رومانی را در اختیار دارد.

انتخابات پارلمانی رومانی در شرایطی برگزار شد که طبق بررسی ها مردم این کشور به علت از دست دادن اعتماد خود به سیاستمداران کشورشان رغبت چندانی به شرکت در انتخابات نشان ندادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار