حمله خمپاره‌ای به سفارت روسیه در دمشق

سفارت روسیه در دمشق شامگاه چهارشنبه مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفت.

سفارت روسیه در دمشق هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد سفارت روسیه در دمشق شامگاه چهارشنبه مورد حمله خمپاره ای قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که سفارت روسیه در دمشق در معرض خطر جدی از سوی گروه‌های تروریستی قرار دارد و آنها با هدف برهم زدن مذاکرات صلح و آتش‌بس حملات امروز را انجام دادند.

یک خمپاره به داخل حیاط سفارتخانه برخورد کرد اما منفجر نشد که تیم‌های خنثی‌سازی مشغول کار بر روی آن هستند. خمپاره دوم اما در نزدیکی محل اقامت سفیر منفجر شد.

این نخستین بار نیست که سفارت روسیه در دمشق هدف حمله‌های خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد.

این سفارتخانه پیش از این در تاریخ 7 آبان و 21 مهر سال جاری هدف حمله‌هایی مشابه قرار گرفته بود.

حملۀ خمپاره‌ای روز چهارشنبه در حالی صورت گرفت که نظامیان روس در عملیات پاکسازی شهر حلب از تله‌های انفجاری به‌جامانده از گروه‌های معارض، بمب‌ها و مین‌های ساخت آمریکا و آلمان را پیدا کرده‌اند.

سرگرد ایوان گروموف، فرماندۀ یکی از تیم‌های خنثی‌سازی بمب، گفت: مهماتی که پیدا کردیم ساخت آمریکا، آلمان، بلغارستان... بودند. حجم مهماتی که آنها (معارضان) در اختیار داشتند نسبتاً نگران‌کننده بود.

به گزارش شبکۀ تلویزیونی آرتیِ روسیه، یگان‌های روس در جریان این عملیات – که از سه هفتۀ پیش آغاز شده است – حدود 14 هزار و 700 شیء خطرناک را کشف و خنثی کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار