رحمانی فضلی در شورای اجتماعی کشور؛

سیستان و بلوچستان ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد/ محور کار باید بر عهده استاندار باشد

سیستان و بلوچستان ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد/ محور کار باید بر عهده استاندار باشداستان سیستان بلوچستان ظرفیت زیادی در زمینه گردشگری دارد اما برای تقویت زیرساخت‌های ان صدا و سیما باید اقدام کند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در هشتاد و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور که عصر امروز چهارشنبه(8 دی ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: باید بسیاری از مشاغل را در منازل ایجاد و توانمندسازی مردان و بانوان را فعال کرد.

وی افزود: سپاه و بسیج در بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند و در سیستان و بلوچستان باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن مساکن و سکونتگاه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که باید در سطح ملی پیگیری شود و باید اعلام کنم که در این زمینه، وزارت کشور آمادگی دارد.

وزیر کشور گفت: تخصیص اعتبارات استان در اولویت بوده و جزو مصوبات شورای اجتماعی هم می‌باشد. همچنین در حوزه سوء تغذیه، کلیه دستگاه‌های مرتبط برنامه خواهند داشت.

وی با اشاره به موضوع مواد مخدر تصریح کرد: ستاد مقابله با آسیب‌های اجتماعی سه استان شرقی که 70 الی 80 درصد مواد مخدر از این استان‌ها وارد کشور می‌شود را در اولویت قرار داده است.

رحمانی فضلی اظهار داشت: استان سیستان بلوچستان، از نظر گردشگری ظرفیت بالایی دارد اما همانطور که می‌دانید، نیازمند زیرساخت‌های اساسی است که در این زمینه باید نگاه ویژه‌ای خصوصاً از سوی سازمان صدا و سیما اعمال شود. همچنین باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت بگیرد و در ارائه تسهیلات هم با اولویت اقدام شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به استان سیستان و بلوچستان دغدغه زیادی دارند و از اقدامات موثر سپاه در این استان در جلسات گذشته یاد کردند.

وی یادآور شد: محور اصلی باید بر عهده استاندار باشد و متولی کار هم وزارت مسکن و شهرسازی است. همچنین کلیه زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید در قالب طرحی در آینده ارائه شود.

رحمانی فضلی افزود: در حوزه اجرایی، عمرانی و امنیتی، هماهنگی خوبی با سپاه وجود دارد و بیشترین سفر مسئولان هم به استان سیستان بلوچستان بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار