شهرکرد؛

افزایش بی سابقه تحویل چغندر قند به کارخانه قند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش بی سابقه تحویل چغندر قند به کارخانه قند استان در طول 15 سال اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حمیدرضا دانش گفت: امسال بیش از 128 هزار تن چغندر قند تحویل کارخانه قند چهارمحال و بختیاری شد که در طول 15 سال اخیر بی سابقه بوده است و می توان از آن به عنوان یک رکود نام برد.

وی، سطح زیر کشت بهاره چغندر قند امسال در استان را یک هزار و 500 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 62 هزار تن چغندر قند برداشت و تحویل کارخانه قند شد.

دانش اضافه کرد: مابقی چغندر قند تحویلی به کارخانه قند چهارمحال و بختیاری نیز مربوط به استان های همجوار بود.

وی با بیان اینکه متوسط عیار چغندر قند استان 18 می باشد گفت: متوسط عملکرد این محصول 41 تن در هر هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: امسال بیش از 420 میلیارد ریال چغندر قند توسط کارخانه قند استان خریداری شد که تا کنون 80 درصد از مطالبات چغندرکاران پرداخت شده و 20 درصد مابقی نیز تاپایان بهمن ماه پرداخت خواهد شد.

دانش یادآور شد:
کارخانه قند چهارمحال و بختیاری امسال محصول چغندرقندکاران را مجموعاً و با احتساب پرداخت 2 کیلوگرم قند و 20 کیلوگرم تفاله به ازای هر تن، به قیمت هر کیلوگرم 2 هزار و 950 ریال برای عیار 16 و 3 هزار و 300 ریال برای عیار 18 خریداری کرد.

به گفته وی؛
ضریب استحصال کارخانه قند استان هم در سال جاری 3 درصد افزایش یافت.

كارخانه قند استان چهارمحال و بختياری در كيلومتر 12 جاده شهركرد به هفشجان واقع شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.