شیراز؛

فارس رتبه نخست در تصادفات جاده ای کشور

فرمانده پلیس راه شمال فارس از رتبه نخست فارس برای چهارمین سال در تصادفات جاده ای کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ احمد احمدی فرمانده پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه فارس برای چهارمین سال رتبه اول کشور در تصادفات جاده ای را دارد، گفت: موقعیت مواصلاتی و شرایط جاده ای شهرستان کازرون، باعث شده تا این شهرستان بعد از شیراز در جایگاه دوم درتصادفات  قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی برخی از راه های فارس نامناسب است، گفت: در 9 ماهه امسال هزار و 197 نفر در تصادفات جاده ای در فارس جان باختند که از این تعداد 107 نفر آن در جاده های شهرستان کازرون بوده است.

احمدی ادامه داد: 75 درصد علت این تصادف ها، خطای انسانی و رعایت نکردن قوانین به ویژه سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو است و 25 درصد مابقی مربوط به نقص در مسیرها و وسایل نقلیه است.

او خاطر نشان کرد : سن بیشتر قربانیان حوادث جاده ای بین 18 تا 40 است.

احمدی بیان کرد: برای کاهش تلفات جاده ای در حوزه شهرستان کازرون به ویژه در محور کازرون به شیراز، قائمیه به تنگ ابوالحیات و کازرون به فراشبند، برنامه ریزی هایی در دست اجرا است .

فرمانده پلیس راه شمال فارس با اشاره به اینکه 12 کیلومتر از محور قائمیه کازرون به بوشهر حادثه خیز است، تصریح کرد: برای ایمن کردن هر چه بیشتر راه های شهرستان کازرون، احداث 2 قرار گاه پلیس راه در محور کازرون به شیراز و کازرون به بوشهر در نظر گرفته شده و مکان استقرار آن ها مشخص شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار