رشت؛

حضور یک قطعه قوی گنگ در سد سفیدرود

یک قطعه قوی گنگ در سد سفیدرود رودبار مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با بیان این خبر گفت : ماموران این اداره با هماهنگی و همراهی ماموران حراست سد سفیدرود در پایین دست سد حضور پیدا کرده که پس از بررسی یک قطعه قوی گنگ نابالغ ، تعدادی باکلان و یک شنگ را در آنجا مشاهده و رویت کردند.
بهروز آژ افزود: این قوی گنگ سال اول زندگی خود را طی می کند زیرا پرنده نابالغ قوی گنگ به رنگ قهوه ای چرکی است و از سال دوم به تدریج پر و بالش سفید می شود . این پرنده از گیاهان آبزی و غلات تغذیه می کند.

آژ گفت : پایین دست سد سفیدرود به مساحت چندین هکتار کاملا محصور و حفاظت شده است و توسط دوربین مانیتور می شود که همین امر موجب ایجاد یک زیستگاه امن برای حیات وحش به ویژه پرندگان و پستانداران آبزی شده است .
قوی گنگ پرنده ای با شکوه است که در هنگام شنا در آب سر خود رابه زیبایی فوق العاده ای خم می کند قوها از تیره مرغابیان بوده که در سه گونه قوی گنگ ، قوی فریاد کش و قو ی کوچک به گیلان سفر می کنند . شدت سرما در نیم کره شمالی با تعداد جمعیت مهاجر قو های گنگ و فریاد کش به استان گیلان ارتباط مستقیم دارد   .



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.