همدان؛

نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی رزن برگزار شد

نشست هم‌اندیشی اعضای انجمن‌های ادبی شهرستان رزن در مجتمع فرهنگی هنری اندیشه برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی رزن برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن در این نشست از برگزاری عصری شعر همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: در این مراسم از کتاب‌های استاد کریمی و دکتر نجفی رو نمایی خواهد شد.

علی سیف یار با اشاره به فعالیت ٢ انجمن فانی و شهید مفتح در شهرستان رزن اظهار کرد: در هر یک از این انجمن‌ها ٢٠٠ نفر مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: جشنواره انجمن‌های ادبی برای نخستین‌بار در سال ٩٦ برگزار خواهد شد و هر کدام از انجمن‌ها با ارسال یک طرح که قابلیت اجرا داشته باشد، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی یادآور شد: این طرح‌ها تا ١٠ بهمن‌ماه جمع‌آوری و ثبت خواهد شد البته امری که در طرح‌های ارسالی بسیار حائز اهمیت است، توجه به بومی بودن و قابلیت اجرایی شدن طرح‌ها بوده و طرح ارسالی باید خلاقانه باشد.

وی با اشاره به برگزاری جایزه ادبی استان همدان در ١٨ بهمن‌ماه، خاطرنشان کرد: این جشنواره که در شهرستان تویسرکان برگزار خواهد شد، در بخش‌های قبل از نیما، بعداز نیما، بخش آزاد و بخش ویژه برگزار خواهد شد که بخش قبل از نیما و بعد از نیما شامل داستان، داستانک و شعر بوده و بخش ویژه شامل شعار سال، نماز و نیایش و امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رزن اهداف برگزاری جشنواره را ایجاد تحرک و پویایی در حوزه‌های شعر و داستان، شناسایی استعدادهای جدید در حوزه‌های شعر و داستان و فراهم آوردن فضای علمی برای نقد تعدادی از آثار ارائه شده و معرفی صاحبان آثار برتر و تشویق حوزه ادبیات برشمرد.

وی تصریح کرد: هر شاعر و نویسنده می‌تواند حداکثر با ٣ اثر در جشنواره شرکت کند و آثار ارسالی در جشنواره قبلی ارائه نشده باشد همچنین قالب اشعار محدودیتی ندارد.

سیف یار یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار پایان دی‌ماه است و متقاضیان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در جشنواره مذکور به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن تحویل دهند.

انتهای پیام/ ش


برچسب ها: همدان ، انجمن ادبی ، رزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار