توصیه کیسینجر به ترامپ درخصوص به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه

هنری کیسینجر در تلاش است روابط میان مسکو و واشنگتن را تقویت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، هنری کیسینجر 93 ساله، مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، تاکنون چندین بار به برج ترامپ رفت و آمد داشته است. گفته می شود وی در تلاش است روابط حسنه ای را میان آمریکا و روسیه برقرار کند. گزارش ها نشان می دهد وی به عنوان یک رابط میان ترامپ و پوتین عمل می کند.

کیسینجر تاکنون بارها ترامپ را به طور علنی مورد تحسین قرار داده و چندین بار به برج او در نیویورک رفت و آمد داشته و با رئیس جمهور منتخب آمریکا به طور خصوصی صحبت کرده است. وی درصدد برقراری روابط جدید میان مسکو و واشنگتن است و به نوشته یک روزنامه آلمانی در تلاش است مانع وقوع جنگ سرد دیگری میان آنها شود.

برقراری چنین رابطه ای مستلزم پذیرش کریمه به عنوان بخشی از روسیه از سوی آمریکا است. در مقابل، روسیه نیز باید نیروهای نظامی خود را از شرق اوکراین خارج کند. کیسینجر در تلاش است ترامپ را برای چنین امری متقاعد کند. 

ترامپ پیشتر الحاق کریمه به روسیه را نادرست خوانده و گفته بود: «چنین امری نباید اتفاق می افتاد.» با این حال، وی بعدها در ماه اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) در مصاحبه ای اظهار کرد: «آنطور که من شنیده ام، مردم کریمه بیشتر به روسیه تمایل دارند.» همین امر نشان از نرمش تدریجی ترامپ به سمت پذیرش الحاق کریمه به روسیه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار