اصفهان؛

کودتا و جنگ تهدید جدی انقلاب نیست

دشمنان فکر می‌کنند با کودتا می‌توانند انقلاب را تضعیف کنند، اما کودتا در این کشور نمی‌تواند اتفاق بیفتد، حتی اگر جنگ هم رخ دهد، مردم متحد می‌شوند و خطری متوجه انقلاب نخواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی دیشب در جمع مسؤولان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: اگر کسی وارد بازی بشود، باید قوانین آن را نیز قبول کند، در دولت اصلاحات، رهبر معظم انقلاب بعد از انتخاب رئیس‌ جمهور، نخستین کسی بودند که رأی مردم را قبول کردند و به ایشان تبریک گفتند؛ سال 88 نیز همین‌ گونه بود و ایشان رأی مردم را پذیرفتند و به منتخب مردم تبریک گفتند.

احمد توکلی افزود: اگر کسی در خط امام باشد، نمی‌گوید «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، چرا که فلسطین و ایران همیشه در یک خط و مسیر بودند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به آقایان عرض کردم که شما از برکت امام به این جایگاه رسیدید و اگر عصاره افکار امام را بگیریم به فلسطین می‌رسیم؛ نمی‌تواند کسی بگوید من پیرو خط امام هستم، ولی مخالف فلسطین عمل کند.

توکلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جلوی زیاده‌خواهی گروه‌ها را در سال 88 گرفتند، خاطرنشان کرد: باید از رأی مردم حمایت می‌شد، احمدی‌نژاد توسط موسوی قانون‌شکن خطاب شد، اما موسوی خود قانون را زیر پا گذاشت و قوانین انتخابات را رعایت نکرد.

وی با اشاره به علت فسادهای مالی موجود در کشور، تصریح کرد: علت وضع کنونی کشور و فسادهای موجد، این است که ما دچار تنازع شده‌ایم، یعنی می‌خواهیم اختلافات خودمان را از طریق کش مکش حل کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر کسی در انتخابات رأی نیاورد مطرود مردم نیست؛ اگر کسی دموکرات باشد، می‌داند دموکراتیک یعنی گردش قدرت و قرار نیست همیشه قدرت دست عده خاصی باشد.

توکلی اذعان داشت: سو استفاده از قدرت عمومی برای مقاصد خصوصی به‌ طوری که یک‌ طرف صاحب قدرت و دیگری عرضه‌ کننده کالای سیاه باشد، با توجه اینکه منشأ این نوع مبادله قدرت است، فساد سیاسی نامیده می‌شود.

وی با اشاره به فساد سیستمی عنوان داشت: زمانی فساد سیستمی را در جامعه داریم که دستگاه‌های مسؤول مبارزه با فساد اعم از مجلس، قوهٔ قضائیه، پلیس و دستگاه‌های دیگر کشور خودشان آلوده فساد شوند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نوع دیگر فساد زمانی اتفاق می‌افتد که افراد در مجاری تصمیم‌گیری نفوذ کنند، این موقع است که تصمیمات درست و در راستای قانون گرفته نمی‌شود.

توکلی اضافه کرد: وقتی بخش خصوصی در مسیر تصویب قانون، آئین‌نامه، سیاست‌گذاری و فرایند تصمیم‌گیری حکومت، قدرت نفوذ پیدا می‌کند، بنابراین اجرای قانون و مقررات به شکل نظام‌ یافته منابع را به سمت صاحب نفوذان فاسد سوق می‌دهد، ما در گمرک شاهد این دخالت‌های بی‌جای مسؤولان بودیم.

وی تأکید کرد: فساد سیاسی موجب انحراف در تخصیص منابع و ناکارایی اقتصادی و باعث کاهش تولید و افزایش بیکاری در سطح کشور می‌شود، همچنین فساد سیاسی اخلاق و دین مردم را تضعیف و اعتقاد به مردم‌سالاری دینی را کم می‌کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما اسلام را آوردیم که جامعه اصلاح شود، انقلاب کردیم برای جلوگیری از فساد نه اینکه بعد از انقلاب شاهد فساد باشیم که دین‌گریزی و دین‌ستیزی ایجاد شود.

توکلی در پایان گفت: دشمنان فکر می‌کنند با کودتا می‌توانند انقلاب را تضعیف کنند، اما کودتا در این کشور نمی‌تواند، اتفاق بیفتد؛ حتی اگر جنگ هم رخ دهد، مردم متحد می‌شوند و خطری متوجه انقلاب نخواهد بود، اما فساد انقلاب را ساقط می‌کند و یک تحدید برای انقلاب محسوب می‌شود.

ویژه‌برنامه 9 دی با عنوان «سهم شما از انقلاب چقدر است؟» توسط جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.