بندرعباس؛

صادرات بیش از 8 میلیارد دلار کالای غیرنفتی

صادرات غیرنفتی از گمرکات هرمزگان در 9 ماه امسال به بیش از 8 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در یازدهمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: موظفی استان هرمزگان امسال، 7 میلیارد و 600 میلیون دلار بود که اکنون استان به تحقق 114 درصدی در این زمینه دست یافته است .
وی افزود: نمایشگاه محصولات و تولیدات استان هرمزگان نیز 20 تا 24 دی امسال در شهر خصب عمان برپا می شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: تشریح دستاوردهای سفر هیئت تجاری هرمزگان به کشور هندوستان از دیگر دستور کارهای این نشست بود.
قاسمی افزود: خرما و قیر از محصولات مطلوب صادراتی هرمزگان به کشور هند است و هندی ها نیز علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه معادن و گردشگری هستند.
وی گفت: در زمینه صنعت طلا نیز زمینه مناسبی برای همکاری بین هرمزگان و هند وجود دارد.
استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: استان هرمزگان با پنج کشور حاشیه خلیج فارس همسایه است و می توان از این ظرفیت برای صادرات ومبادلات تجاری استفاده کند .
جاسم جادری گفت:در استان بیش از 20واحد تولید قیر وجود دارد که با توجه به نیاز کشور هند می توان صادرات ویژه ای به این کشور داشت.
وی افزود: با توجه به آماری که دست اندرکاران صنعت طلا در استان از ورود سالانه 350 تن طلا به صورت غیر رسمی به کشور دادند، استان هرمزگان می تواند با استفاده از تجربه کشور هند در صنعت طلا، به قطب فراوری طلا در کشور تبدیل شود.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.