باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می کند؛

ماجرای آرامستان نصیرآباد چیست؟/ ساماندهی با فوریت در دستور کار قرار گرفت

سکونت و حضور تعدادی از معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در قبور آرامستان نصیر آباد موج عظیم رسانه ای را در سطح شبکه های اجتماعی،فضای مجازی و سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی ایجاد کرده است.

ماجرای آرامستان نصیرآباد چیست؟/ ساماندهی با فوریت در دستور کار قرار گرفتبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در طی24 ساعت گذشته،موضوع سکونت و حضور تعدادی از معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در قبور آرامستان نصیر آباد(باغستان)،موج عظیم رسانه ای را در سطح شبکه های اجتماعی،فضای مجازی و سایت ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی ایجاد کرده است.

حضور قریب به 40 تا 50 نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در آرامستان نصیر آباد و سکونت 4تا5 نفره برخی از آن ها در یک قبر از موضوعاتی به شمار می رود که انعکاس آن با واکنش های منفی و اظهار تاسف بسیاری از کاربران همراه شده است.

در این میان،مانور و هجمه رسانه ای و تبلیغاتی شبکه های ماهواره ای بصورت هدفمند نیز بر تلخی این رخداد و واقعه نامبارک افزوده و به تبع حزن و اندوه بسیاری از افراد و گروه های اجتماعی که دل در گروی این مرز و بوم دارند نیز باعث شده تا برخی در این میان با سوء استفاده از عواطف انسانی جامعه به نحوی اغراق آمیز به انعکاس موضوع مذکور بپردازند.

در ذیل این گزارش و در گفت و گویی با فرماندار شهریار،ابعاد پیدا و پنهان این رخداد تلخ مورد بررسی قرار می گیرد.

سعید ناجی،با اشاره به لزوم پرداختن به آسیب ها،معضلات و ناهنجاری های اجتماعی و تلاش و هم اندیشی برای رفع،مدیریت،مهار و پیشگیری از چنین نارسایی هایی اظهار داشت:قطعا اشاره به چنین مواردی در برون رفت از چالش های اینچنینی بدون تاثیر نخواهد بود اما در خصوص این رخداد،پردازش رسانه ای موضوع آنچنان که باید منصفانه و اصولی به نظر نمی رسد.

وی افزود:برخی مطالب عنوان شده در خصوص بنده(برخورد تند و قهری فرماندار با موضوع حضور کارتن خواب ها در قبور آرامستان نصیریه)، فاقد صحت است و اینکه مطرح شده،فرماندار صبح در آرامستان حضور داشته،دور از واقعیت می باشد.

ناجی عنوان کرد:حضور ما در منطقه ( برای بررسی موضوع)بعد ازظهر عملیاتی شد و بلافاصله به متولیان و مسئولان مدیریت شهری باغستان نیز دستور داده شد تا موضوع را شبانه رصد کنند.
فرماندار شهریار گفت:طرح این موضوع که 40 تا 50 نفر در آرامستان سکونت گزیده بودند و یا 4 تا 5 نفر در یک قبر حضور پیدا کرده اند،منطقی و مستند نمی باشد و این موضوع قابل بررسی و پیگیری است.

وی افزود:ساماندهی آرامستان مذکور،ضرورتی است که با جدیت در دستور کار قرار دارد و این موضوع با حساسیت بسیار پیگیری می شود،اما برخی از بزرگنمایی ها در انعکاس خبر نیز چندان صحیح و اخلاقی به نظر نمی رسد.

ناجی گفت:استاندار تهران و مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با جدیت و دقت نظر تمام،موضوع را رصد می کنند و برای مدیریت و رفع مشکل مذکور،تاکیدات موکد و ویژه ای شده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواندر خصوص برنامه فرمانداری برای احداث گرمخانه عنوان کرد:در حال حاضر تاسیسات یا فضایی تحت عنوان گرمخانه در شهرستان شهریار وجود ندارد اما مراکز و اماکنی برای ارائه خدمات به معتادان و کارتن خواب ها فعال است که سرویس دهی لازم به اقشار آسیب پذیر اشاره شده را عملیاتی می کنند و این امکانات از مدت ها پیش در شهرستان شهریار فراهم و راه اندازی شده است.

ناجی در خاتمه یادآور شد:با این وجود،مخالف احداث گرمخانه نیستیم و در صورت فراهم شدن فضا و امکانات لازم از اجرای چنین پروژه هایی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بندر امام سربندر
۱۹:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۵
باید چاره ای بیندیشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ دی ۱۳۹۵
1 دیوار بلند که نتونن ازش بالا برن و پر کردن گورها با سیمان و خلاص این جوری صورت مسئله هم پاک میشه میگی نه بشین نگاه کن آخه مگه ما ارکان و راهکاری برای این موضوه داریم مثلا کی باید رسیدگی کنه بیا پرتقال فروشو پیدا کن وقتی که روستا نابود شد وکشاورزیش و دامپروریش از بین رفت این مسائل هم پشت سرش هست یکی و دوتا مورد نیستند که آقا و همه از شهرستانا سرازیر شدند به حاشیه تهران و کرج و چون کار نیست اکثرا مسافر کش شهرستانی هم خیلی زیاد شده و هزارتا کار دیگه هم میکنن چون مسافرکشی کفاف دخل و خرجشونو هم نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۵
باید حتما رسیدگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
منتظر ظهور
۱۳:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۵
کل این داستان یک سناریو هست
کارتن خوابها همیشه بودن اما چرا حالا یک عده به فکرشون افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۸ دی ۱۳۹۵
آره همیشه کارتن خواب بوده ولی قرار نیست تو قبرستون بخوابن ، حالا چون مشکل داره و مریض هست باید بره بمیره یا بهش کمک بشه
Germany
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۵
سیر از گرسنه خبر ندارد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۵۲ ۰۸ دی ۱۳۹۵
باتوجه به آب و هوای خوب و نزدیکی شهریار به تهران مردم زیادی طی سالهای اخیر به آنجا مهاجرت کردن باید بیشتر رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۵۰ ۰۸ دی ۱۳۹۵
ما نگفتیم بغل دست منازل مردم درجائی زده شود که دوراز شهر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۸ دی ۱۳۹۵
مشکل پول برای احداث گرمخانه نیست هر جا گرمخانه ای زده شد مردم آن منطقه همه اعتراض کردند مانند گرمخانه شهرک کاروان یا افسریه و... ایا حاضرید نزدیک خانه شما گرمخانه احداث شود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۰۴ ۰۸ دی ۱۳۹۵
میگین پول نداریم برای گرمخانه حداقل شماره حسابی به ملت بدین در این امر خیر کمک کنن. بنی آدم اعضای یک دیگرن ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ دی ۱۳۹۵
ساماندهی باید بشه
Saudi Arabia
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۸ دی ۱۳۹۵
رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۸ دی ۱۳۹۵
این پدیده مثل یک سطل آب سرد روی سر است . قلب من یکی که درد گرفت و گریه کردم بحال خودمون .
Netherlands
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۵
مسئولین باید چاره ای بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
iهمشهری
۱۱:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۵
نگران نباشید ماموران شهرداری مشکل را حل کردند و همه را از گورستان حارج نمودند . خدا قوت قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۸ دی ۱۳۹۵
فقط بلدن صورت مسئله پاک کنن
Germany
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۸ دی ۱۳۹۵
چرا ما را می‌زنند؟ چون معتادیم؟ چون مواد می‌کشیم؟ حالا وسایلمان را بردند، دیگر چه از جانمان می‌خواهند؟» او می‌گوید که در این منطقه نزدیک به ٨٠ کارتن‌خواب دارد: «هر کس جایی می‌خوابد، برخی در قبرها، برخی در بیابان و کنار مخروبه‌ها.» همه آنها یک چیز می‌خواهند: «گرمخانه.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۸ دی ۱۳۹۵
بجای رسیدگی به زندگی اونها ، چرا بدبختها رو بی جا و مکان کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۸ دی ۱۳۹۵
آنها دوست ندارند عکسشان گرفته شود، تنها چیزی که می‌خواهند، کمی غذاست و پتو. دور ما جمع شده‌اند، کمی شیرینی و پیراشکی که برایشان برده بودیم، در کمتر از دو ثانیه، تمام می‌شود. دست‌های سیاه آنها، دورمان را گرفته، التماسمان می‌کنند: «یکی هم به من بده، به منم بده.» و این غم‌انگیزترین صحنه‌ای بود که در دل شب، زیر باران، در گوشه یک دیوار خرابه، زیر یک سقف شکسته، رقم خورد.
Germany
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۸ دی ۱۳۹۵
«خواب بودم که یکهو دیدم یکی پلاستیک روی گور را برداشته و به من می‌گوید، پاشو، زودباش، پاشو. من هم تا به خودم بیایم، دیدم سنگی به سرم زد، اینجا را ببین زخم است، جای همان سنگ است که به سرم زد. از ما عکس گرفتند.» سرش را نزدیکتر می‌آورد تا ببینم.
Germany
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۸ دی ۱۳۹۵
از این مرده‌هایی که کنارشان می‌خوابید، نمی‌ترسید؟نه، زندگی کنار زنده‌ها سخت‌تر از مرده‌هاست. از صبح که آمدند و ما را انداختند بیرون تازه فهمیدم که زندگی کنار زنده‌ها سخت‌تر از مرده‌هاست.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۵
به نظرم معتاد هم انسان است هرچه زودتر صواب داره گرمخانه احداث کنید خدا هم راضی باشه .
Germany
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۵
من قبلاً در گرمخانه می‌ماندم، اما هر بار که بخواهم تا چهاردانگه که گرمخانه است، بروم و برگردم، ٢٥ هزار تومان کرایه‌اش می‌شود. از کجا بیاورم؟ برای دولت کاری ندارد یک گرمخانه برای ما بزند. مگر ما انسان نیستیم؟ مگر ما از خارج آمده‌ایم؟ ایرانی نیستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۴ ۰۸ دی ۱۳۹۵
حتما باید رسانه ای بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۵
باید هرچه زودتر بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۰۱ ۰۸ دی ۱۳۹۵
باید رسیدگی شود
آخرین اخبار