کاهش عرضه 95 هزار بشکه‌ای نفت از سوی ونزوئلا

ونزوئلا در راستای اجرای تعهدات خود برای کاهش عرضه نفت در بازار جهانی، از آغاز سال میلادی جدید روزانه 95 هزار بشکه تولیدات خود را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ونزوئلا امروز اعلام کرد در راستای اجرای تعهدات خود برای کاهش عرضه نفت در بازار جهانی و افزایش بهای طلای سیاه، عرضه نفت خود را از سال جدید میلادی روزانه 95 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. 

بر این اساس، اعضای تولید کننده نفت اوپک و تولید کنندگان نفتی غیراوپک متعهد هستند از یکم ژانویه (12 دی ماه) سال میلادی جدید در راستای تعهدات خود برای ایجاد ثبات در بازار نفت و افزایش بهای طلای سیاه، تولیدات نفت خود را یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند. 

ونزوئلا یکی از کشورهای عضو اوپک بود که پس از کاهش بهای جهانی نفت از اواسط سال 2014 میلادی، از سقوط قیمت‌ها بیشترین تاثیر منفی را دید. وزارت نفت ونزوئلا اعلام کرد این کشور در حال حاضر روزانه 2 میلیون و 400 هزار بشکه نفت و میعانات نفتی تولید می‌کند. 

نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا گفت بزودی به کشورهای تولید کننده نفت به منظور حمایت از توافق نفتی اوپک برای کاهش عرضه، سفر خواهد کرد. وی تاکید کرد: من یک سیستم جدید، راهکاری برای ثبات در بازار انرژی و بهای نفت، وجود هماهنگی و استمرار در این فرآیند را پیشنهاد می‌کنم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار