حیدر عبادی: برای نابودی نهایی داعش به سه ماه زمان نیاز داریم/اظهارات جبیر دخالت در امور داخلی عراق است

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد این کشور به طور کلی به سه ماه زمان برای از بین بردن داعش نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود گفت: ما همواره آمادگی نیروهایمان را در نظر گرفته و روند عملیات علیه داعش را ارزیابی می‌کنیم. ما وارد جنگ فرسایشی با داعش شده و هر روز خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به داعش وارد می‌کنیم. ما به طور کلی به سه ماه زمان نیاز داریم تا داعش را نابود کنیم.

وی تأکید کرد: قانون حشد الشعبی مانع گسترش سلاح خارج از چارچوب دولت می‌شود. ما با اظهارات عربستان درباره حشد الشعبی مخالفیم و از این کشور می‌خواهیم مشکلاتش را دور از عراق حل کند.

نخست وزیر عراق اظهارات وزیر امور خارجه عربستان سعودی علیه داوطلبان مردمی را دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل دانست.

حیدر عبادی گفت : ما نمی خواهیم در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کنیم و اگر آنها بخواهند ما را به این سمت بکشند، حتما می توانیم نکات منفی زیادی در آن کشورها بیابیم.

نخست وزیر عراق، داوطلبان مردمی را یک نهاد دولتی و رسمی دانست و افزود : وارد کردن اتهامات نادرست به آنها ، نوعی توهین به دولت عراق است.

وی تأکید کرد هیچ سرباز خارجی در خاک عراق با داعش نمی‌جنگد و همه گزارشات و اخبار منتشر شده درباره حضور نیروهای خارجی در عملیات علیه داعش کذب است و حضور برخی نیروهای خارجی صرفا جنبه مشورتی یا آموزشی دارد.

عبادی گفت: من به زودی نامزدهایی را برای پست‌های باقی مانده در دولت معرفی خواهم کرد. ما می‌خواهیم هرگونه اختلافاتی میان فراکسیون‌های سیاسی کنار گذاشته شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار