یاسوج؛

خرید بیش از 11 هزار تن ذرت در گچساران

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11 هزار و 500 تن محصول ذرت در شهرستان‌های گچساران و باشت خریداری شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی لاهوتی گفت: پنج هزار و 480 تن از این مقدار در شهرستان باشت و بقیه در گچساران خریداری شده است.

وی گفت: ذرت تولیدی کشاورزان شهرستان‌های لنده و کهگیلویه به دلیل کم بودن در شهرستان گچساران جمع آوری می‌شود.

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمام ذرت خریداری شده در مناطق گرمسیری این استان به بورس عرضه شد.

به گفته لاهوتی تاکنون 36 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان ذرت کار پرداخت شده و 70 میلیارد ریال دیگر از مطالبات کشاورزان ذرتکار در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: کار جمع‌آوری و خرید تضمین به فروش محصول ذرت کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد از حدود 2 ماه پیش در شهرستان‌های گچساران و باشت آغاز شده است.

وی بیان کرد: با همکاری چهار شرکت ذرت خشک کنی (2 شرکت در شهرستان گچساران و 2 شرکت در شهرستان باشت) کار خرید تضمینی این محصول به قیمت هر کیلوگرم حداکثر 10 هزار و 360 ریال در کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود سال جاری 20 هزار تن محصول ذرت از مزارع این استان برداشت شود که از این میزان 13 هزار تن به صورت خرید تضمینی به فروش می‌رسد.

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 2 هزار و 600 هکتار سال جاری از مزارع این استان زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته است.

لاهوتی بیان کرد: 90 درصد از مزارع زیر کشت ذرت در شهرستان‌های گچساران و باشت قرار دارد.

وی بیان کرد: چهار هزار تن از محصول ذرت تولیدی کشاورزان نیز برای مصرف دام استان ذخیره می‌شود.

لاهوتی از آموزش نیروها برای خرید و خشک کردن ذرت خبر داد و گفت: به دلیل حساس بودن این محصول آموزش‌های تخصصی برای خشک کردن آن نیاز است.

کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

سالانه 800 هزار تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.