اردبیل؛

بازگشت دوباره 125 طرح دام و طیور به چرخه تولید

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بازگشت مجدد واحدهای صنعتی غیر فعال و راکد زیر بخش دام و طیور استان به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی با اعلام این خبر افزود: سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی بویژه زیر بخش دام و طیور نقش کلیدی در تأمین امنیت غذایی دارد و یکی از کارآمدترین ابزاری که در دنیا می تواند با ادامه تولید محصولات سالم و مستمر یک حداقل سطح اطمینان را در مایحتاج سبد غذایی خانوارها در بین تولیدکنندگان بخش ایجاد و آنان را به ادامه تولید و توسعه فعالیت دلگرم کند، تأمین مالی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط است.

وی گفت: تعداد افرادی که در طرح بهین باب ثبت نام کرده اند، ۴۶۱ فقره طرح را شامل می شود که میزان تسهیلات اعطایی به این طرح ها بالغ بر 2 هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال است.

تکلوی یادآور شد: از طرح های معرفی شده به بانک های عامل در سطح استان تاکنون ۱۲۵ طرح تولیدی دام و طیور با تسهیلات بانکی ۳۴۸ میلیارد ریال موجب ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۴۷۶ نفر شده است.

وی تزریق منابع مالی به واحدهای راکد و غیر فعال استان در زیر بخش دام و طیور را مایه مباهات و دلگرمی فعالان این صنعت پویا و تأمین کننده مایحتاج مواد پروتئینی خانوارها دانست و اعلام کرد: در مقام مقایسه با سال های گذشته با عنایت به مدیریت و برنامه ریزی های صورت گرفته عملکردی در سطح قابل قبول را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار