نیش هایی که نوش می شوند؛

زنبور درمانی در مکزیک + فیلم

معالجه با زهر نیش زنبور موسوم به زنبور درمانی به یکی از تاثیر گذارترین روش ها در طب سنتی مکزیک تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی سی تی وی، معالجه دردها و زخم ها با نیش زنبور در طب سنتی مکزیک (زنبور درمانی) به یکی از تاثیر گذارترین روش های درمان دردها و زخم ها در طب سنتی مکزیک تبدیل شده است.

براساس این گزارش، ممکن است مردم شوکه شوند اگر به آن ها گفته شود که برای معالجه دردهایشان، زنبور باید آن ها را نیش بزند! اما این دقیقا کاری است که جِیم کاستیلو انجام داد.

وی که یک بستکتبالیست حرفه ای است از ناحیه زانو مجروح شد و پزشک به کاستیلو گفت که تا شش ماه درد و عوارض جانبی خواهد داشت. وی به دکتر «نه» گفت و برای معالجه زانوی خود به سراغ طب سنتی موسوم به زنبور درمانی رفت.

کاستیلو گفت: نزد چندین پزشک متخصص صدمات ورزشی رفتم، اما قادر نبودند تا دردهای مرا معالجه کنند. بنابراین به فکر معالجه ای جایگزین افتادم. دو هفته پیش به سراغ طب سنتی رفتم و حالا می توانم بسکتبال بازی کنم.

زنبور درمانی پیش از این نیز وجود داشته است، اما به تازگی بسیار محبوب شده است.

طرفداران زنبور درمانی می گویند زهر نیش زنبور خواض ضد التهابی دارد. وقتی به درستی استفاده شود می تواند درد مفاصل، تصلب بافت ها و سایر بیماری ها را درمان کند.

زنبور درمانی منتقدان خودش را دارد. دکتر رُزا لِدِز می گوید این روش برخی بیماران را می ترساند زیرا زنبور گزیدگی در آنها سبب تورم بافت ها و بروز تب شده است.

برخی دیگر از متخصصان علم پزشکی زنبور درمانی را روشی قابل اطمینان نمی دانند.

مطالعات و تحقیق ها نتایج متفاوتی نشان داده اند و تاثیرات منفی را ثبت کرده اند، به خصوص برای افرادی که به نیش زنبور آلرژی (حساسیت) دارند.

علی رغم تمام تردیدها کاستیلو به زنبور درمانی اعتقاد تمام و کمال دارد و الآن می تواند بسکتبال بازی کند، اتفاقی که ممکن است برای مدتی طولانی میسر نمی شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار