عکس/ پوست سیب‌زمینی؛ عارضه‌ای نادر که بلای جان این خانم شده است

یک خانم بنگلادشی سال‌هاست به نوع بسیار نادری از بیماری پوستی دچار شده که با بروز غده‌های سرطانی بر روی پوست صورت و بدنش همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یک زن اهل منطقه‌ای روستایی در بنگلادش از نوعی بیماری پوستی نادر رنج می‌برد که به موجب آن کل صورت و بدنش از جوش‌هایی به اندازه یک سیب‌زمینی کوچک پر شده است.

"هوسینیرا بیگم" از بدو تولد با یک خال مادرزادی روی لب بالایی خود به دنیا آمد و پس از مدتی یک پزشک نه چندان ماهر این خال را از صورت او خارج کرد. این کار باعث پخش شدن جوش ها در سراسر صورت و بدن این زن و تبدیل جوش‌ها به غدد سرطانی شد به طوری که صورت وی به حالتی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در آمد.

عکس/ پوست سیب‌زمینی؛ عارضه‌ای نادر که بلای جان این خانم شده است

پس از ازدواج و به دنیا آمدن تنها پسر این زن، وضعیت تومورها بدتر شده به طوری که تمام بدنش را فرا گرفتند. این تومورهای بسیار دردناک باعث تغییر چهره این زن به مدت بیش از 30 سال شده است به طوری که اهالی دهکده از او می ترسند و برخی هم به او لقب زن "صورت سیب زمینی" داده و بعضاً وی را مسخره می کنند.

خانم "بیگم" برای ایمن بودن از گزند تمسخر و ترس دیگران همیشه صورت خود را با یک روسری بلند می پوشاند؛ اقدامی که برای تسکین درد تومورها نیز موثر است.

هوسینیرا با بیان اینکه این بیماری هویتش را از بین برده می‌گوید: «من حتی چهره واقعی خودم را از یاد برده‌ام».

به تازگی گروه‌های خیرخواهانه در سراسر جهان تصمیم گرفته‌اند کمک های مردمی برای وی و درمان مشکلش در نظر گیرند.

گفتنی است؛ وی تا به حال به خاطر فقر موفق به مراجعه به پزشکان معتبر نشده است.

منبع: Littlethings

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
خدا شفا بده این خانم بیگمعزیز