ساری،

زادروز پهلوان سید رسول حسینی

35سال است که خفته است اما نامش هر روز بر سر زبانهاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، پنجم دی ماه سال ۱۳۹۵ مصادف با پنجاه و نهمین سالگرد تولد پهلوان نامی مرکز استان مازندران یعنی سید رسول حسینی است،پهلوانی که 35 سال است که برای همیشه خفته اما امروز پنجم دی ماه 59 ساله می شود.
سید رسول حسینی در یک اتفاق عجیب هنگام بازی فوتبال با دوستانش درگذشت آن هم در حالیکه فردایش مسافر مسابقات جهانی بود.
سید رسول سال های 1979 و 1981 قهرمان آسیا شده بود اما آنقدر زود در گذشت که فرصت نشد تا بزرگی هایش را در میادین جهانی ببینند.
وی دارنده مدال طلای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در سال ۱۹۸۱ در پاکستان، مدال نقره در سال ۱۹۷۹ در کشور هندوستان است و در مسابقات جهانی ۱۹۸۱ اسکوپیه یوگسلاوی سابق نیز عنوان چهارم (برابر برنز کنونی) را کسب کرد.
سید رسول حسینی در سال ۱۳۶۲ و در بیست و شش سالگی در حادثه ای ناگوار و ناباورانه در حین تمرین دچار سانحه شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد اما به واسطه شایستگی هایش و رعایت اصول پهلوانی به شدت محبوب بود و به همین خاطر سالن ورزشی  5هزار نفری ساری  را به نامش مزین کردند، سالنی که میزبان بسیاری از آوردگاه های حساس بین المللی از جمله رقابت های جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۰۶ بود و نزدیک به دو دهه است که مسابقات تیم فوتسال شهروند ساری در رقابت های لیگ برتر فوتسال نیز در آن برگزار می شود و لقب قلعه عقابها  را به خود اختصاص داده است.
روحش شاد.....

انتهای یپام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم خدادی
۰۵:۵۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
سید از نظر فنی اخلاقی عالی بوده اینو بزرگان محل میگن آبروی پاشکلا و مازندران و کل ایران بوده کاش بیشتر عمر میکرد تا افتخار ایرانیان میشد
آخرین اخبار