اهواز؛

پیش‌بینی80 میلیارد برای رفع مشکل اشتغال در خوزستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: 80 میلیارد تومان برای رفع مشکل اشتغال پیش‌بینی شده است که انتظار می‌رود تا پایان بهمن سال‌جاری محقق شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد امید ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی بیان داشت: 130هزار شغل به وسیله کمیته امداد و از طریق مشاغل کوچک فراهم شد که 20 درصد اشتغال کشور را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: درسال‌جاری از مجموع اعتبارات در نظر گرفته برای کمیته امداد 90 درصد به استان‌ها ابلاغ شده و استان‌ها مشغول جذب هستند.

امید افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز بار‌ها بر مساله اشتغال به عنوان مساله اول کشور تاکید کردند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان منابع پرداخت تسهیلات کمیته امداد در بهترین حالت 10درصد بود که با عنایت دولت این میزان به 50 درصد افزایش پیدا کرد.

امید ادامه داد: 80 درصد اعتبار پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه بانک‌ها و 20 درصد از صندوق کمیته امداد تامین شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آنچه مهم است برون‌رفت از شرایط امروز و مهیا کردن شرایط اشتغال برای جوانان است.

امید با بیان اینکه بهترین روش برای ایجاد اشتغال فراهم کردن شرایط اشتغال کوچک است گفت: اشتغال کوچک در صورت حمایت می‌تواند راه حل مفید و نتیجه‌بخش برای حل مشکل اشتغال باشد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن شرایط اشتغال کوچک به منابع کمتری نیاز دارد و می‌تواند سهم ما را در اشتغال بالا ببرد توضیح داد: 70 درصد اشتغال در کشورهای فرانسه و ایتالیا مربوط به مشاغل کوچک است اما در ایران تنها  40 درصد مشاغل مربوط به اشتغال کوچک است و این در حالی است که کشور ما از کارهای سنتی و صنایع دستی بیش از سایر کشور‌ها بهره می‌برد.

امید متذکر شد: گرایش ما به سمت مشاغل بزرگ سبب شده است سهم مشاغل کوچک در تولید ناخالص ملی کم شود.

وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد در اشتغال بیان کرد: 130هزار شغل به وسیله کمیته امداد و از طریق مشاغل کوچک فراهم شد که 20درصد اشتغال کشور را شامل می‌شود.

امید ادامه داد: این مشاغل علاوه بر اینکه توانسته خانواده‌های تحت پوشش را متکی به خود بکند سبب شد در سال 94 حدود 110هزار خانوار با فراهم شدن زمینه اشتغال از کمیته امداد خارج شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پرورش 5 میلیون راس دام سبک توسط خانواده کمیته امداد گفت: 16 درصد صنایع دستی کشور از جمله فرش در خانواده کمیته امداد اتفاق افتاده است که حدود 200 میلیارد تومان آن را از خانواده‌ها خریداری کردیم.

امید ادامه داد: از تولیدات فرش کمیته امداد نخستین صادرات را طی سال‌های گذشته انجام دادیم.

وی عنوان داشت: در سال 95 در بهترین شرایط و با امتیازاتی که در اختیار ما گذاشته شد 130هزار نفر در سطح خانواده‌های کمیته امداد استعداد‌سنجی و 59 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌ها ایجاد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشوربا اشاره به کاهش آمار تعداد خروجی‌ها از کمیته امداد در سال 95-94 ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 95 حدود 10درصد به آمار خروجی از کمیته امداد اضافه شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار