یاسوج؛

اختصاص 180 میلیارد ریال اعتبار به پرورش ماهی در استان

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:180 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و عملیات تکمیل 26 واحد تولید پرورش ماهی در این استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کورش یزدان پناه گفت: این واحدهای تولیدی که در مرحله شروع ساخت و ساز و یا نیمه تمام هستند، هم اکنون برای دریافت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بانک معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: از این تعداد واحد پرورش ماهی چهار مزرعه در مناطق گرمسیری گچساران و لنده قرار دارند.

یزدان پناه تصریح کرد: با راه اندازی این واحدها 250 تن ماهی گرم آبی در این مناطق تولید خواهد شد.

یزدان پناه بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ظرفیت پرورش ماهی این استان به 14 هزار و 500 تن ماهی در سال برسد.

وی اظهار کرد: هم اکنون 200 واحد تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نسبت به 2 سال گذشته 20 مزرعه افزوده شده است.

یزدان پناه گفت: هم اکنون یک هزار و 504 نفر در زمینه تولید ماهی این استان مشغول به کار هستند که با راه اندازی واحدهای جدید تا پایان سال 95 اشتغال زایی این بخش به یک هزار و 650 نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه 45 مزرعه دارای پروانه بهره برداری کهگیلویه و بویراحمد در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند، تصریح کرد: 380 میلیارد ریال در سفر هیات دولت برای توسعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با راه اندازی این واحدها 2 هزار و 400 تن به تولید ماهی در این استان افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: سرزمین کهگیلویه و بویراحمد با وجود چشمه‌ها و رودخانه‌های پر آب از شرایط مناسبی برای توسعه آبزی پروری برخوردار است.

یزدان پناه عنوان کرد: در مناطق گرمسیری ماهیان گرم آبی و در مناطق سردسیری قزل آلا ظرفیت مناسبی برای توسعه و درآمد زایی است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در ایران است به طوری که براساس گزارش‌ها حدود 10 درصد ماهیان سردآبی کشور را تولید می‌کند.

به گفته مسئولان میزان سرانه مصرف ماهی در استان هم اکنون پنج و نیم کیلوگرم است که پیش بینی می‌شود در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان به بیش از 10 کیلوگرم برسد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.