رشت؛

برگزاری نشست توجیهی برای روستاییان در مواجهه با پلنگ

نشست توجیهی برای روستاییان رودباری درمواجهه با پلنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اعلام این خبر گفت :در پی مشاهده یک قلاده پلنگ ایرنی در روستا های انبوه و نوده شهرستان رودبار در چند ماه اخیر که باعث خسارت به تعدادی از اهالی گشته و همچنین نگرانی های را نیز در میان آنان سبب گشته بود ، محیط بانان و کارشناسان محیط زیست رودبار در نخستین روزهای دی ماه برای دومین بار به مدت دو شبانه روز در منطقه حضور یافته و بصورت چهره به چهره با اهالی روستاهای فوق دیدار و گفتگو داشتند .

آژ افزود: در جلسات و گفتگوهای انجام شده که شورا و دهیار روستاهای فوق در آن حضور داشته اند ، کارشناسان حیات وحش محیط زیست درخصوص رفتار شناسی ، ارزش گونه پلنگ ایرانی ، فواید آن برای کشاورزان خود منطقه و همچنین شیوه تکمیل پرونده و پرداخت ضرر و زیان در خصوص حمله احتمالی و خسارت توضیحات و آموزش لازم را ارائه دادند . در گفتگو های انجام شده خوشبختانه اهالی دیدگاه ، آگاهی خوبی به این گونه دارند.

وی گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست رودبار اخبار مربوط به مشاهده پلنگ در ایام اخیر را رصد و طی چندین مرحله به روستا مراجعه و کسب اطلاع دادند .

آژ افزود: پلنگ ایرانی بزرگ ترین گونه پلنگ دنیا و گربه سان ایران بوده که به لحاظ کنترل آفات کشاورزی همانند خوک ، تشی می تواند بسیار موثر واقع شود . 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.