نمایش متفاوت پرسپولیس با نسخه‌های پرفسور

سرخپوشان پایتخت نسبت به فصل گذشته عملکرد خوبی داشتند و عنوان قهرمانی نیم فصل اول را کسب کردند.

متفاوت‌ترین نمایش پرسپولیس با نسخه‌های به روز پرفسوربه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاگردان برانکو در حالی قهرمانی نیم فصل اول را کسب کردند که برای رسیدن به هدف خود در لیگ شانزدهم مسیر دشواری پیش رو دارند.

قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ شانزدهم باعث خوشحالی هواداران این تیم شده است اما آن‌ها نگران این موضوع هستند که حریفان در نیم فصل دوم دست برانکو را بخوانند و جلوی بردهای با حداقل گل سرخ پوشان پایتخت را بگیرند و مانع قهرمانی شاگردان برانکو شوند.

به هر حال این نکته موضوعی است که برانکو باید در نیم فصل دوم تدبیری برای آن بیاندیشد.

موضوع دیگر نگرانی اهالی فو تبال این است که برانکو همانند نیم فصل اول ضعف‌هایش را در چیدن نفرات نمایان کند.

به هر حال استفاده نکردن از رضائیان در مواقع حساس با بازی دادن به ربیع‌خواه پر اشتباه، موضع نگرفتن در قبال اشتباهات پر تعداد و طارمی و نداشتن یک مدافع متخصص در کنار سید جلال می‌تواند دردسری برای برانکو در نیم فصل دوم باشد و اگر وی نتواند این ضعف‌ها را بر طرف کند، به طور حتم رقبای با دندان مسلح از جمله تراکتورسازی مانع قهرمانی  تیم پرسپولیس می‌شوند.

پرسپولیس با جدایی نوراللهی یک هافبک دفاعی مطمئن به جز کامیابی‌نیا ندارد تا در روز‌های حساس کمک حال برانکو باشد نورالهی هر زمان که در کنار کامیابی‌نیا بازی کرده، پرسپولیس بردهای پرگلی داشته است.

به هر حال جذب یک مهاجم گلزن یک هافبک دفاعی متخصص و یک مدافع میانی با تجربه در فصل نقل و انتقالات باید در دستور کار سرخپوشان پایتخت قرار بگیرد.

با این اوصاف پرسپولیس نقاط قوتی هم دارد که همین امر باعث قهرمانی اش در نیم فصل اول شد.

این تیم بر خلاف گذشته که درون دروازه و خط دفاع ضعف‌هایی داشت، امسال با حضور بیرانوند و سید جلال حسینی در دروازه و خط دفاع خود توانست بهترین خط دفاع را در ادوار لیگ با 5 گل خورده  به خود اختصاص بدهد.

لیگ برتر فوتبال به نیمه راه خود رسید و پرسپولیس هم قهرمان نیم فصل اول شد همین موضوع بهانه‌ای شد تا نظر کارشناس فوتبال را در این خصوص جویا شویم.

*پرسپولیس شایستگی قهرمانی نیم فصل را داشت

فریدون معینی درباره عملکرد پرسپولیس در نیم فصل اول گفت: پرسپولیس با اینکه مشکلات زیادی در ابتدای نیم فصل اول لیگ شانزدهم داشت اما برانکو توانست تیم منسجم و قدرتمندی را روانه مسابقات کند.

وی در ادامه عنوان کرد: آمادگی کلی پرسپولیس از لحاظ بدنی و فنی مهمترین ویژگی‌ این تیم در فصل شانزدهم است بازیکنان تکنیکی پرسپولیس به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند و تفکرات فنی برانکو را به درستی انجام می‌دهند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: پرسپولیس در فصل شانزدهم برنامه‌هایی در خط دفاع و حمله دارد و فرصتی به حریفان خود برای گلزنی نمی‌دهد. استفاده از ضد حملات ، تاکتیکی بود که بارها از سوی بازیکنان پرسپولیس در نیم فصل اول تکرار شد به هر حال پرسپولیس نسبت به بقیه تیم‌ها در نیم فصل اول بازی زیبایی به نمایش گذاشت.

وی درباره استفاده برانکو از ترکیب ثابت در همه بازی ها بیان کرد: این موضوع جزو  نقاط ضعف پرسپولیس در نیم فصل اول نبود چرا که برانکو دلایل خاص خود را در استفاده از ترکیب ثابت دارد.

وی درباره ارزیابی‌اش از بازیکنان مد نظر پرسپولیس در نیم فصل دوم تصریح کرد: با توجه به فشردگی بازی‌ها و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس نیاز به تقویت در نیم فصل دوم دارد تا با قدرت مقابل حریفان خود ظاهر شود.

کارشناس فوتبال در پایان درباره شانس قهرمانی پرسپولیس در پایان فصل شانزدهم خاطر نشان کرد: به نظرم پرسپولیس نسبت به سایر تیم‌ها شایستگی قهرمانی در لیگ شانزدهم را دارد که امیدوارم این تیم بتواند این عنوان را در پایان فصل کسب کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار