آخرین گزارش‎ها از تحولات میدانی سوریه؛

ادامه پیشروی‎های ارتش سوریه در «تدمر» و «رقه»/ هلاکت یکی از سرکردگان داعش در «دیرالزور» + تصاویر

با ادامه پیشروی‎های ارتش سوریه در حومه «تدمر» و «رقه»، برخی از روستاهای این مناطق آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه در ادامه پیشروی‎های خود ضمن ناکام گذاشتن حملات داعش در مناطق مختلف، تعدادی از روستاهای راهبردی در مناطق «تدمر» و «رقه» را آزاد کرد.  
 
*هلاکت یکی از سرکردگان میدانی داعش در «دیرالزور»
شبکه المنار لبنان در گزارشی نوشت: یکی از یگان‌های ارتش عربی سوریه، محل تجمع تروریست‎ها را در «الحویقه»، منطقه «پانوراما» و «البلیغیه» منطقه "دیرالزور" هدف قرار داد که در این حمله تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

ادامه پیشروی‎های ارتش سوریه در «حمص» و «رقه»/ هلاکت یکی از سرکردگان داعش در «دیرالزور» + تصاویر

پس از بالا گرفتن درگیری‎ها میان نیروهای سوری و تروریست‎ها، داعش تلاش کرد تا با آغاز حملات خود به مناطق مسکونی «الحویقه»، «الرشدیه» و هدف قرار دادن کارمندان ادارات، قبرستان‎ها و تمام منطقه فرودگاه نظامی در مناطق (تله الرواد، پانوراما و تله ام‎عبود) در دیرالزور، از شکست خود جلوگیری کند، اما تعدادی از این تروریست‎ها به هلاکت رسیده و تسلیحات و تجهیزات نظامی آنان نیز در نقاط یاد شده منهدم شد.

در میان تروریست‎های کشته شده، "احمدالدیری" ملقب به "ابوعائشه" فرمانده درگیری‎های میدانی به‎همراه ده‎ها نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند. مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح نیزاعلام کرد؛ طی درگیری‌های ارتش سوریه با تروریست‎های داعش، 14 نفر از تروریست‎ها به هلاکت رسیدند؛ ضمن آن‎که برخی از تروریست‎های یاد شده از اتباع خارجی بودند.   

 
*دستگیری تعدادی از تروریست‌های داعش در حومه رقه 
به‎نقل از المنار، نیروهای ملی سوریه  پس از درگیری با تروریست‎های داعش، بر روستای «طارق وجدی» در شرق روستای«کاروان» از توابع غربی حومه رقه تسلط یافتند. در این درگیری‌ها تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

ادامه پیشروی‎های ارتش سوریه در «تدمر» و «رقه»/ هلاکت یکی از سرکردگان داعش در «دیرالزور» + تصاویر

در حمله دیگر نیروهای سوری به مقر نظامی داعش در"لواء ثوار الرقه" در روستای کرومازات و سه پایگاه دیگر در روستاهای «صخره علی العمر، الشرکواک و الفاطسه»، 15 تن از تروریست‎ها بازداشت شده و راکت‎اندازهای داعش نیز در این مناطق منهدم شد.


*ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در جنوب غرب تدمر

ادامه پیشروی‎های ارتش سوریه در «حمص» و «رقه»/ هلاکت یکی از سرکردگان داعش در «دیرالزور» + تصاویر

خبرگزاری اعلام الحربی بیان کرد؛ یکی از یگان‌های ارتش سوریه به پیشروی‎های موفقیت‎آمیز خود در «تل‎السود» و روستای«شریفه» در جنوب غرب تدمر ادامه داد. در این پیشروی‌ها چندین نفر از تروریست‎های داعش به هلاکت رسیده و تعدادی از وسایل نقلیه زره‌پوش تروریست‎ها نیز منهدم شد.  

 
*مین‎روبی خیابان‎ها و میادین شرق حلب توسط واحد مهندسی ارتش سوریه

ادامه پیشروی‎های ارتش سوریه در «حمص» و «رقه»/ هلاکت یکی از سرکردگان داعش در «دیرالزور» + تصاویر

خبرهای رسیده از مناطق مسکونی شرق حلب بیان‎گر آن است که یکی از واحدهای مهندسی ارتش سوریه به تفکیک و خنثی‎سازی بمب‎های دست‎ساز و مین‌ها در خیابان‎ها، میادین شهر و منازل شهروندان اقدام کرد. عملکرد مین‎روبی واحد مهندسی،  پنج‎شنبه گذشته پس از تسلط ارتش سوریه و هم‎پیمانانش آغاز شد.

از حومه دمشق نیز خبر می‎رسد؛ در درگیری‎‎ میان ارتش سوریه وگروه‎های مسلح تروریستی در اطراف روستای «الحسینیه» از ناحیه «بردی» حومه این شهر، تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

در این درگیری‎ها علاوه بر موارد یاد شده، تعدادی از تسلیحات سبک، سنگین و گلوله‎های توپ گروه‎های تروریستی نیز در اختیار ارتش سوریه قرار گرفت.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار