بلژیک از قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی استقبال کرد

وزارت امور خارجه بلژیک از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درخصوص توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن، استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه بلژیک اعلام کرد «دیدیه ریندرز» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور روز شنبه از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی را در کرانه باختری رود اردن خواستار است، استقبال کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه با 14 رای موافق، بدون رای مخالف و فقط رای ممتنع آمریکا قطعنامه ای را در محکومیت شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری رود اردن تصویب کرد.

براساس این قطعنامه، اسرائیل باید فورا و به طور کامل همه فعالیت های شهرک سازی را در سرزمین های فلسطینی از جمله در شرق بیت المقدس متوقف کند.

وزارت امور خارجه بلژیک در بیانیه ای اعلام کرد: بلژیک به طور کامل با موضع جامعه بین المللی که در این قطعنامه ابراز شد، موافق است. فقط راه حل تشکیل دو کشور دورنمای صلحی پایدار را بین اسرائیلی ها و فلسطینیان ارائه می کند. سیاست شهرک سازی در سرزمین هایی که اسرائیل اشغال کرده ، غیر قانونی است و ادامه آن به طور جدی راه حل دو کشور را در معرض خطر قرار می دهد.

بیش از 500 هزار شهرک نشین اسرائیلی در شرق بیت المقدس و کرانه باختری ساکن هستند که اسرائیل طی جنگ سال 1967 میلادی اشغال کرد. سازمان ملل متحد این شهرک ها را غیر قانونی قلمداد می کند. مقامات اسرائیلی از این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد انتقاد کرده و از تبعیت شروط آن امتناع کرده اند.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار