تظاهرکنندگان در سئول خواستار استعفای رئیس جمهور کره‌جنوبی شدند

شمار زیادی از مردم کره جنوبی روز شنبه به خیابان های مرکز سئول ریختند تا خواستار استعفای فوری "پارک گئون های" رئیس جمهور این کشور شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، شمار زیادی از مردم کره جنوبی روز شنبه برای نهمین تعطیلات آخر هفته به خیابان های مرکز سئول ریختند تا خواستار استعفای فوری پارک گئون های رئیس جمهور این کشور شوند. 

پارک در ارتباط با رسوایی فساد، توسط پارلمان استیضاح شده است. حدود 200 جوان با لباس بابانوئل، هدایایی در بین برخی از حدود 200 هزار نفری که در این تجمع شرکت کرده بودند، توزیع کردند. جمعیت فریاد می زد: اگر پارک گئون های استعفا کند، عید میلاد مسیح، مبارک خواهد بود.

پارک چانس، یک کارمند 25 ساله در لباس بابانوئل، اعلام کرد هدف، مشاهده پایان دوره ریاست جمهوری پارک و آوردن یک سال نو برای کشور است به طوری که آنهایی که متهم به فساد هستند، مسئول قلمداد شوند.

وی گفت: من امیدوار هستم در سال جدید، این کشور جای بهتری برای زندگی جوانان باشد.

استیضاح پارک، به علت زیر پا گذاشتن وظیفه خود براساس قانون اساسی، در دست بررسی دادگاه قانون اساسی است که از نهم دسامبر، تاریخ استیضاح، تا 180 روز مهلت دارد تصمیم بگیرد استیضاح را تایید یا پارک را ابقا کند.

پیشتر روز شنبه، یک دادستان ویژه که درباره این رسوایی تحقیق می کند، چوی سون سیل، یکی از دوستان پارک را که در کانون این بحران قرار دارد، برای بازجویی به اتهاماتی از جمله ارتشا و اختلاس، احضار کرد.

چوی و معاونان سابق رئیس جمهور در ماه نوامبر به سوءاستفاده از قدرت و فساد متهم شدند ولی پارک تا زمانی که در قدرت است حتی به رغم این که اختیارات وی به حال تعلیق درآمده، در برابر پیگرد مصون است.

دادستان ویژه، با تیم بزرگی از ماموران تحقیق، مسئولیت تحقیقات را از دادستان های دولتی تحویل گرفته است و احتمالا درباره نقش پارک و دیگر افرادی که هنوز در این پرونده متهم نشده اند، تحقیق خواهد کرد.

دادستان ویژه تا 100 روز مهلت دارد درباره اتهامات درباره تبانی پارک با چوی و معاونان خود برای تحت فشار قرار دادن شرکت های بزرگ به منظور کمک 77 میلیارد وونی (64 میلیون دلار) به بنیادهای تشکیل شده برای حمایت از طرح های وی، تحقیق کند.

پارک تخلف را تکذیب ولی به علت سهل انگاری در روابط خود با چوی، عذرخواهی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۰:۳۳ ۰۴ دی ۱۳۹۵
رییس جمهور کره جنوبی پسر بزرگ امپراطور می شود
آخرین اخبار