ریاض مدعی شد: یک چهارم حملات تروریستی در عربستان کار داعش بوده است

سخنگوی وزارت کشور عربستان ادعا کرد فقط 26 درصد حملات تروریستی در عربستان توسط داعش صورت گرفته است.

ریاض مدعی شد: یک چهارم حملات تروریستی در عربستان کار داعش بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه الریاض، «منصور ترکی» سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان مدعی شد فقط 26 درصد عملیات‌های تروریستی در عربستان با دخالت داعش صورت گرفته است.

ترکی مدعی شد از سال 2000 تاکنون داعش و حامیانش فقط در 26 درصد یا حدود یک چهارم عملیات‌های تروریستی عربستان دست داشته‌ اند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد برخی از این اقدامات تروریستی، قطیف و الدمام در شرق عربستان را هدف قرار داده بود و دیگر مناطق این کشور شاهد 36 عملیات خرابکارانه بوده است.

وی تأکید کرد داعش از وضعیت کشورهای اسلامی به ویژه سوریه سو استفاده کرده و از شهروندان عربستان برای حمایت از تروریسم سو استفاده مالی کرده‌اند.

الترکی ادعا کرد بعد از انفجار تروریستی که نگهبانان مسجد نبوی در مدینه را هدف قرار داده بود هیچ تبعه سعودی در عملیات‌های تروریستی این کشور مشارکت نداشته و به گفته او موسسه پرورشی محمد بن نایف موفق شده 85 درصد افرادی که از طریق گروه‌های تروریستی گمراه شده بودند را به زندگی طبیعیشان باز گرداند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که اغلب عاملان اقدامات تروریستی در عربستان از افرادی هستند که در برنامه‌های بازپروری دولت عربستان شرکت کرده و از زندان آزاد شده و مدعی شده بودند دیگر ارتباطی با گروه‌های تروریستی ندارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۰:۳۱ ۰۴ دی ۱۳۹۵
کشور یمن عربستان باهمدیگر دوستی ملی کونند ،چون در کشور عربستان شیعه سنی وجود دارد در یمن هم شیعه سنی وجود دارد.
شیعه وسنی عربستان یمن باید با القاعده آل سعود جنگ کونند
آل سعود القاعده دوشمنان پیامبران و امامان هستند
آخرین اخبار