یاسوج؛

معدوم شدن 15تن مواد غذایی در کهگیلویه

رئیس مرکز بهداشت گهگیلویه گفت: 15تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در سال جاری در این شهرستان ضبط و معدوم شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید هاشم طاعتی رئیس مرکز بهداشت گهگیلویه گفت: این مواد در راستای اجرای برنامه ضربتی و کنترل بهداشتی اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، توسط بازرسان بهداشتی مرکز بهداشت این شهرستان کشف و در محل دفن زباله به صورت بهداشتی معدوم و امحا شد.

وی بیان کرد: بیش از چهارتن انواع بستنی غیربهداشتی و غیر قابل مصرف در بازدید کارشناسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه از یک مرکز توزیع کشف و ضبط و در محل سایت دفع زباله دهدشت معدوم شد.

طاعتی با اشاره به بازرسی مستمر سردخانه ها و انبار پخش مواد غذایی و لبنی عنوان کرد: با ارائه آموزش های لازم روز به روز شاهد افزایش و ارتقاء امنیت و سلامت مواد غذایی در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: براین اساس از تمامی شهروندان درخواست می شود هنگام خرید مواد غذایی به مشخصات مندرج در بسته بندی آن به ویژه مواد تشکیل دهنده، تاریخ انقضا، پروانه ساخت از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شماره تلفن کارخانه سازنده توجه و حساسیت بیشتری داشته باشند.

طاعتی افزود: کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان به صورت برنامه ریزی شده بر چگونگی عرضه انواع مواد غذایی نظارت می کنند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته می توانند شکایات خود را با واحد بهداشت محیط شهرستان اعلام کنند.

شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه دارای چهارشهر ، چهار بخش و 10 دهستان است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.