اصفهان؛

آلودگی هوا منجر به افزایش ابتلا به معلولیت می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش بیماری‌های خاص، به خصوص معلولیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،غلامحسین صادقیان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز 9 دی اظهارکرد: 9 دی‌ماه روزی است که مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور حماسی خود و با سلایق سیاسی مختلف، تمام نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند و فتنه دشمنان را به خود بازگرداندند.

وی افزود: در حال حاضر زنده نگه داشتن و تبیین وقایع سال 88 به خصوص نقش بیگانگان در اتفاقات آن سال امری ضروری است که مردم شهیدپرور اصفهان همچون گذشته در دفاع از نظام اسلامی و ولی فقیه خود پیشگام بوده و حضور حماسی آنان در 8 دی‌ماه، برگ زرینی در بصیر بودن مردم اصفهان است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع بهداشت و سلامت گفت: مقوله سلامت از اولویت‌های دولت‌های مختلف جهان است و دولت‌ها بر این باورند اگر کشوری بخواهد در زمینه‌های مختلف توسعه و پیشرفت داشته باشد باید جامعه‌ای با شهروندان سالم و بانشاط داشته باشد.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی به دور از جدال‌های سیاسی همواره سلامت مردم یکی از اولویت‌های نظام بوده و با توجه به مفهوم سلامت برای داشتن جامعه‌ای سالم باید همه حاکمیت تعامل لازم را داشته باشند.

صادقیان عنوان داشت: آب و هوای سالم از جمله مهمترین عوامل ایجاد یک جامعه سالم است که شهر اصفهان در این موضوع وضعیت مناسبی ندارد و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش بیماری‌های خاص، به خصوص معلولیت است.

وی تصریح کرد: از استاندار اصفهان انتظار داریم ضمن پایش طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان، بازنگری لازم در خصوص این طرح صورت گرفته، سرویس ایاب و ذهاب ادارات دولتی ساماندهی شده و از تردد خودروهای فرسوده جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان متذکر شد: استاندار اصفهان باید این موضوع توجه داشته باشد که کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان و جاری شدن آب زاینده‌رود یکی از مطالبات مهم، به حق و همیشگی مردم اصفهان بوده که لازم در اولویت قرار گیرد.



انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.