اهواز؛

لزوم اجرای طرح 550 هزارهکتاری در شهرهای شمالی خوزستان

نماینده ایذه و باغملک درمجلس برلزوم اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان در شهرهای شمالی به علت داشتن شرایط مناسب، تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هدایت الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک در جلسه بررسی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان گفت: شهرهای شمالی استان خوزستان بهترین خاک را دارد و حتی نیاز به زهکشی نیست پس چرا برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به آنها توجه نشده است.

وی افزود: چه دلیلی دارد که برای بقیه شهرها طرح ۵۵۰ هزار هکتاری انجام شود ولی برای مسجدسلیمان، ایذه و باغلمک اجرا نمی شود. حتی در زمینه شهرک های کشاورزی نیز سهم این سه شهر دیده نشده است.

خادمی عنوان کرد: ظاهرا جریانی وجود دارد که در این سه شهر هیچ کاری انجام نشود و برای همین از مسئولان کشوری و استانی گلایه داریم.  شهرهای کوچک تر که یک سوم جمعیت این سه شهر را هم ندارند کلی کارخانه و طرح توسعه ای انجام شده ولی به این شهرها هیچ توجهی نشده است.

وی بیان کرد: سد کارون چهار در خاک ایذه است ولی مدیریت آن را به یک استان دیگر واگذار کردند. کارون سه به مدت ۱۵ سال ارتباط ما را با مردم قطع کرده است و این کارها برای چه هدفی انجام می شود؟ چند سال است که یک پل ارتباطی برای مردم روستاهای پشت سد کارون سه ساخته نشده و حتی در یکی از موارد ۱۵ نفر از اهالی فوت شده اند ولی هنوز هم مسئولان نامه ساخت پل را پاسکاری می کنند.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس افزود: طرح سئوال از وزیر جهاد کشاورزی دارم که چرا شهرهای ایذه، مسجدسلیمان و باغملک را در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مشارکت ندادند. مردم ما در کنار آب هستند و آب کارون ۲۰۰ کیلومتر از شهر ایذه گذر می کند ولی آب را با بشکه ای به قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می کنند.

 علی عسکر ظاهری نماینده مسجدسلیمان نیز در این نشست گفت: اظهار کرد: بهره مندی شهرهای شمال خوزستان را به هر دلیلی از ابتدای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری لحاظ نکردند. حتی مقرر شده بود حدود ۵۷ هزار هکتار را در فاز دوم طرح قرار بدهند که اخیرا به ۴۲ هزار هکتار آن را کاهش دادند.

وی با اشاره به اینکه از کاهش سهم استان خوزستان در اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ناراحت و به آن اعتراض داریم، بیان داشت: انتظار داریم که مسئولان کشوری عنایت لازم را داشته و وزارت نیرو نیز سهم آب را تعیین تکلیف کند و به کاهش حتی یک هکتار از طرح اعتراض داریم.

ظاهری با ا شاره به اینکه جمع نمایندگان خوزستان انصافا همدل و یکرنگ هستند، عنوان کرد: استاندار وعده دادند که معادل سه میلیارد تومان اعتبار برای انجام مطالعات به منظور تحت پوشش قرار گرفتن شهرهای شمالی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اختصاص دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.