کرمانشاه؛

آمار فضای آموزشی دانشگاه رازی از زبان رییس دانشگاه

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه به فقدان فضای آموزشی مناسب در دانشگاه رازی در گذشته اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا گفت:فضاهای آموزشی این دانشگاه در چند سال اخیر با رشد خوبی همراه بوده است.

وی گفت: مجموع فضاهای آموزشی دانشگاه در سال 93 و در ابتدای مسئولیتم در دانشگاه رازی 170 هزار متر مربع بود و از آن موقع توسعه فضای اموزشی دانشگاه در سطح 60 هزار مترمربع در دست اقدام بوده است.

اعلمی آل آقا با اشاره به برخی پروژه های در حال ساخت در دانشگاه، پیشرفت فیزیکی دانشکده شیمی را حدود 70 درصد عنوان کرد و افزود: کار ساخت دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه رازی نیز با پیشرفت بالای 85 درصد در دست اقدام است.

وی همچنین از افتتاح دانشکده‌ نفت و پتروشیمی این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.  

اعلمی‌آل‌آقا ادامه داد: احداث دانشکده علوم مهندسی کشاورزی و فاز دوم دانشکده معماری و هنر نیز تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.


به گفته رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین یک فضای ورزشی نیز در سایت کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه آماده بهره‌برداری است.

اعلمی آل آقا گفت: در کنار توسعه کمی فضاهای آموزشی دانشگاه، توسعه آزمایشگاه ها نیز مد نظر است و ساختمان  آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تا پایان امسال به ثمر خواهد رسید. برای تجهیز آن نیز وزارت علوم قول هایی داده است.

اعلمی در بخش دیگری از سخنانش  به جمعیت دانشجویی دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 12 هزار دانشجو در  240 کدرشته در هشت دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین سه دانشکده فنی مهندسی اسلام‌آبادغرب، مدیریت و حسابداری جوانرود و کشاورزی سنقر را نیز در شهرستان‌های استان دارد.

وی تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه را 420 نفر اعلام کرد و افزود: بین 25 تا 30 درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه دانشیار و  استاد تمام هستند. اخیرا نیز 12 نفر از اساتید دانشگاه ارتقای رتبه پیدا کرده‌اند.

اعلمی‌آل‌آقا اشاره ای هم به دانشجویان خارجی دانشگاه رازی داشت و افزود: دانشگاه رازی کرمانشاه 190 دانشجوی خارجی دارد.

وی افزایش تعداد دانشجویان خارجی را در شتابان شدن روند توسعه دانشگاه در فضای بین‌الملل اثرگذار ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ح






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.