تیم انتقال قدرت ترامپ خواستار دستیابی به اسامی مسئولان مبارزه با تروریسم دولت اوباما شد

تیم انتقال قدرت رئیس جمهور منتخب آمریکا، از وزارتخانه‌های خارجه و امنیت داخلی خواست اسامی کارکنان و مسئولان برنامه‌های مبارزه با تروریسم را در اختیار ترامپ قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع رسمی آمریکا اعلام کردند تیم انتقالی دونالد ترامپ، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از دو وزارتخانه دولت اوباما خواسته است فهرست مسئولانی را که در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم فعالیت می‌کنند، در اختیار رئیس جمهور آتی قرار دهد. 

مسئولان تیم انتقالی ترامپ در درخواست‌هایی که به وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی آمریکا ارسال کرده‌اند، خواستار دسترسی به فهرست آن دسته از کارکنان و مسئولان این دو وزارت خانه شده‌اند که در حال حاضر بر روی برنامه‌های مبارزه با اقدامات خشونت‌بار و افراط‌گرایانه و همچنین مقابله با جذب نیرو از سوی گروه تروریستی داعش در داخل و خارج آمریکا فعالیت می‌کنند. 

هنوز انگیزه دونالد ترامپ از چنین درخواستی مشخص نیست و مسئولان تیم انتقالی دونالد ترامپ به سوالات مطرح شده در این باره پاسخ نداده‌اند. 

رئیس جمهور آتی آمریکا در اظهارنظرهای خود در طول مبارزات انتخاباتی و پس از آن، از سیاست‌های باراک اوباما را در مبارزه با گروه تروریستی داعش زیر سوال برد. 

برخی از مسئولان دو وزارت خانه یادشده از این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند که شاید دولت ترامپ بخواهد اقداماتی را که باراک اوباما در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم انجام داده است، کنار بگذارد. 

یک مسئول دولت اوباما، که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: «آن‌ها (مسئولان تیم انتقالی ترامپ) بدون اینکه اهداف و نیات خود را مشخص کنند فهرستی از کارکنان را خواستار شده‌اند. بیم آن داریم که مبادا دولت ترامپ بخواهد آن‌ها را حذف کند.» 

خبرگزاری رویترز توانست به یک نامه الکترونیکی که نهم دسامبر از سوی نمایندگان ترامپ به وزارت امور خارجه ارسال شده است، دسترسی پیدا کند. در این رایانامه، ترامپ خواستار دسترسی به اسامی افرادی شده است که در سمت‌های ویژه مرتبط با مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌بار و ضدتروریسم فعالیت می‌کنند. 

سه مسئول رسمی آمریکا نیز تائید کردند درخواست مشابهی نیز از سوی تیم انتقالی دونالد ترامپ به وزارت امنیت داخلی آمریکا ارسال کرده است. 

وزارت انرژی آمریکا نیز اوایل این ماه درخواست تیم انتقال دونالد ترامپ برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برای اطلاع از اسامی کارکنان این وزارت خانه که در سالهای اخیر در زمینه تغییرات آب و هوایی فعالیت کرده‌اند، رد کرد. ممکن است مخالفت وزارت انرژی آمریکا با درخواست دونالد ترامپ، بیستم ژانویه آینده زمانی که رئیس جمهور جدید رسما فعالیت خود را آغاز کرد، یک انتقال پرهیاهو را در این بخش به دنبال داشته باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار