بوشهر؛

لزوم کاهش تورم اقتصادی کشور

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بوشهر گفت: اگر اقتصاد کشور سالم باشد تورم باید بین یک تا دو درصد قرار گیرد تا مردم احساس گرانی نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در جمع فعالان اقتصادی استان بوشهر با بیان اینکه تورم در کشور قبلا بیش از 40 درصد بود گفت: با توجه به اینکه در دولت یازدهم تورم به 7 تا 8 درصد رسیده اما باز به همین میزان گرانی در کشور مشاهده می‌شود. 

وی با بیان اینکه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در حال اجراست افزود: با تحقق اهداف دولت زمینه برطرف کردن بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه اشتغال برطرف می‌شود و مشکلات مهم جامعه کم می‌شود. 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه امنیت پایدار در کشور حاکم است گفت: اکنون که در اطراف ایران در کشورهای مختلف جنگ شعله‌ور است در ایران با تلاش نیروهای مسلح و انتظامی، امنیت برقرار است.

 وی با بیان اینکه کشور با عقلانیت می‌تواند از موضوعات عبور کند افزود: تنش‌زدایی در سیاست یکی از برنامه‌های مهم دولت است که این مهم موفقیت‌های قابل توجه‌ای در بر داشته است. 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای همه دنیا شناخته شده است گفت: ما کمترین هزینه را در انقلاب اسلامی داشتیم اما قوی‌ترین مراکز قدرت جهانی را به زانو درآورده ایم.

 وی با بیان اینکه نظیر جنگ 8 ساله در تاریخ وجود ندارد افزود: در این جنگ همه قدرت‌های شرق و غرب  به انقلاب اسلامی ایران حمله کردند و علیرغم اینکه اوایل انقلاب اوضاع کشور هنوز سر و سامان داده نشده بود اما با تلاش همه نیروها از جمله ارتش، سپاه و نیروهای مردمی، ما در میدان جنگ پیروز شدیم و اکنون در دنیا به عنوان کشوری مقتدر شناخته شده هستیم. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مردم در همه میدان‌ها گفت: مردم در همه عرصه‌ها جنگ هشت ساله، سازندگی ، اقتصاد و سیاست نقش تاثیرگذاری دارند و تمام موفقیت‌های نظام اسلامی ایران مدیون حضور مستمر مردم در همه صحنه‌ها است.

 هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه دنیا در جنگ 8 ساله علیه ایران بسیج شده بود افزود: بعد از هشت سال جنگ همه دنیا علیه ایران توانستیم قطعنامه سازمان ملل را به سود خود صادر کنیم که عراق صدمیلیارد دلار باید غرامت پرداخت کند و این جزو ذخایر کشورمان است. 

وی گفت: در زمانی که جنگ به پایان رسید کسری بودجه دولت بیش از 51 درصد بود و 5 استان درگیر مستقیم این جنگ نابرابر بودند و این در حالی بود که بسیاری از استان ها از داشتن آب، برق و گاز بی‌بهره بودند.

 آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: به لطف خدا و تلاش مردم اکنون وضعیت ایران بسیار به حالت مطلوب رسیده و تمام زیربناهای فرسوده احیا و در حال بازسازی است. 

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور با تلاش مردم محقق شده است گفت: مردم بوشهر همیشه جایگاه ویژه‌ای در کشور داشتند که نام این استان در عرصه‌های مختلف در ادوار تاریخی ثبت است. 

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه برجام در کشور بسیاری موفقیت‌آمیز بود افزود: اکنون مشکلات تردد کشتی‌ها، خرید هواپیما، بیمه، سیاست‌های بانکی و جهانی برطرف شده و رونق در این عرصه‌ها ایجاد شده است.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.