اراک؛

رونمایی از کتاب سنگ نگاره های ایران در خمین

در مراسمی از کتاب " سنگ نگاره های ایران زبان مشترک جهانی " در خمین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک؛ در این مراسم ناصری فرد محقق و نویسنده  کتاب سنگ نگاره های ایران زبان مشترک جهانی گفت : این کتاب طی چندین سال ، با سفر به نقاط مختلف و تهیه عکس و تحقیق در مورد تاریخچه آنها و همچنین مقایسه با نمونه های مشابه با دیگر آثار در مناطق مختلف جهان تهیه شده است.
ساداتی فرماندار خمین هم گفت: منطقه تیمره شهرستان خمین حدود 150کیلو متر مربع وسعت دارد که سالانه این شهرستان پذیرای بیش از 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
وی سنگ نگاره های منطقه تیمره را به عنوان یکی از غنی ترین گنجینه های تاریخی شهرستان خمین اعلام کرد و  افزود :در برنامه ریزی های انجام شد با استقرار و دایر کردن موزه سنگ نگارهای تیمره در این شهرستان امیدواریم حضور گردشگران را تا دو برابر در این استان و شهرستان افزایش دهیم.
سنگ نگاره های تیمره خمین با نقوش منحصر به فرد که قدمت برخی از آنها به بیش از 40 هزار سال قبل میرسد حرفهای زیادی برای گفتن با گردشگرانی دارند که به این صخرها قدم میگذارند.
سنگ نگاره ها یا هنرهای صخره ای، کهن ترین آثار تاریخی و هنری برجای مانده بشر هستند که از طریق آنها می توان گذشته پر رمز و راز مردمان کهن هر دیاری را رصدکرد.
انتهای پیام / ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.