مشهد؛

افزایش 33 درصدی مرگ ناشی از تنفس گاز منوکسید کربن در کشور

رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگهای خاموش در انجمن جامعه ایمن گفت: مرگ ناشی از تنفس گاز منوکسید کربن در کشور 33 درصد افزایش یافته است.

افزایش 33 درصدی مرگ ناشی از تنفس گاز منوکسید کربن در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جواد نوفرستی در همایش پیشگیری از مرگهای خاموش در سبزوار افزود: همزمان با در شب یلدا امسال در کشور 10 نفر به علت استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
وی گفت: از ابتدای امسال تا آبان با مرگ 227 نفر آمار جانباختن ناشی از تنفس گاز منوکسید کربن در کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال 33 درصد افزایش یافته است.
رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگهای خاموش در انجمن جامعه ایمن افزود: در صورت همراهی نکردن سازمانهای مرتبط و مردم امسال آمار مرگ ناشی از گاز منواکسید کربن در کشور از رکورد سال هزارو 386 که هزار و 24نفر بود فراتر می رود .
نوفرستی  گفت: باید قوانین و مقررات به روز رسانی شود و سازمانهای موثر مسئولیتهای قانونی خود را انجام دهند تا از وقوع این حوادث پیشگیری شود.
وی افزود: راه تشخیص ایمنی وسیله گازسوز شعله آبی است و دو عنصر نجات از قاتل خاموش استفاده از دودکش ایمن و استاندارد و شرایط تهویه هوا و ایجاد روزنه است.
رئیس کارگروه پیشگیری از حوداث و مرگهای خاموش در انجمن جامعه ایمن گفت: گاز منوکسید کربن علاوه بر مرگ برخی افراد، برای سایر مبتلایان نیز در طول زندگی آثار زیانباری همانند مسمومیت، نابینایی و ناشنوایی ایجاد می کند.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار