شهروندخبرنگار مازندران ؛

دپوی زباله در مجاورت چشمه سورت/ آبهای آبی رنگ حاصل از شیرابه، 11 ساله چشمه سورت را تهدید می کند

شیرابه حاصل از زباله ها، تهدیدی جدی برای اهالی منطقه دهستان پشتکوه که چشمه توریستی و تفریحی سورت در آن قرار دارد،به وجود آورده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ چشمه باداب سورت به عنوان یکی از آثار طبیعی ملی منطقه چهاردانگه دهستان پشتکوه از توابع شهرستان ساری مازندران است،
این شیرابه های زباله، تهدیدی جدی برای اهالی این منطقه دارد و چهره نامطلوب و بوی تعفن بدی را در این منطقه به وجود آورده است.
به گفته شهروند خبرنگار ما، وضعیت این منطقه توریستی سورت 11 سال به همین صورت است و اهالی چهاردانگه با تشکیل کمپین، خواستار قطع انتقال زباله به این منطقه هستند.

منبع: موسوی - مازندران








برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
در این شیرابه یک چوپان خفه شد ولی صدای هیچ کس در نیامد
چرا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Chemist boy
۱۹:۵۴ ۰۶ دی ۱۳۹۵
میزان فلزات سنگین موجود در آب این منطقه بخاطر نفوذ شیرابه های ذباله ها چند برابر بالاتر از حد مجازشه و به لطف مسولین عزیز در نسل بعد شاهد سونامی سرطان در این منطقه محروم و دور افتاده خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۹:۵۱ ۰۶ دی ۱۳۹۵
باید بحال ایندگانمون زار زار گریه کنیم. چگونه با این وضعیت ادامه حیات چهاردانگه ممکن خواهد بود؟؟
هیچ کس بفکر مردم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۱۷:۳۲ ۰۶ دی ۱۳۹۵
اصلا در مجاورت سورت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۵ دی ۱۳۹۵
فاجعه اي است بسيار عظيم و جان هزاران إنسان بيگناه در خطر
-
Gh. Mousavi
۲۱:۲۹ ۰۵ دی ۱۳۹۵
واقعا باید به حال این مسئولین تاسف خورد. یک نفر در شیرابه های حاصل از زباله غرق شد و میلیون ها لیتر شیرابه در استخرهای خاکی رها شده که باعث آلودگی آب روستاها به میکروبها و فلزات سنگین شده. در آزمایشات انجام شده از آب شرب روستاهای هم جوار درصد سرب و کادمیوم که از فلزات سنگین و سرطانزا هستند حدود بیست برابر سطح طبیعی بوده است. فنس کشی اطرف زباله ها به درستی انجام نشده و حیوانات وحشی مثل گرگ و  گوزن و.... با خوردن شیرابه میمیرند.
سگهای ولگرد با تعداد بسیار زیاد در محل دپو زباله حضور دارند که میتونند باعث انتقال انواع بیمارها به مردم منطقه شوند کما اینکه برای اولین بار در منطقه یک مورد بیماری سالک با درگیری کبد و طحال در روستاهای اطراف ذکر شده است. شیرابه حاصل از حمل زباله در مسیر کوهستانی جاده ساری سمنان رها می شود که باعث لغزندگی جاده شده و روزانه تصادفات ناگواری را سبب می شود.
آمار بیماری های سرطانی در روستاهای اطراف به خصوص روستای ولویه و تلمادره افزایش یافته است که در نمونه برداری آب این روستاها درصد سرب و کادمیوم بیست برابر سطح طبیعی بوده است.
از طرفی با توجه به نزدیکی سرچشمه رودخانه تجن قطعا آلودگی این رودخانه باعث انتشار این بیماری تا ساری و دریای خزر خواهد شد.
با توجه به ازدیاد مگس و حشرات و احتمال همه گیری بیماری مثل سالک خطراتی برای توریست هایی که به چشمه جهانی سورت تشریف فرمایی میکنند ایجاد خواهد کرد.
زباله های بیمارستانی بصورت مخلوط با سایر زباله ها در این مکان دپو میشود که خطرات خاص خود را خواهد داشت.
فاصله چند متری محل دپو زباله با جاده اصلی سمنان ساری و ساری شاهرود مشکلات فراوانی برای مسافرین ایجاد میکند.
آخرین اخبار