شهرکرد؛

ممنوعیت اخراج نیروی کار واحدهای صنعتی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اخراج نیروی کار واحدهای صنعتی استان بدون توجیه و بررسی علمی ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در هشتمین نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: اخراج نیروی کار واحدهای صنعتی استان بدون توجیه، بررسی علمی و کارشناسی ممنوع است.

وی با اشاره به اخراج 170 نفر از کارگران یکی از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرکرد طی یک ماه گذشته افزود: پیگیری این امر نیاز به نظارت و بررسی  کارشناسی از سوی مدیران دستگاه های اجرایی مانند کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت استان دارد.

سلیمانی، وجود مشاور برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی را از ابتدایی ترین راه حل های ساماندهی منابع انسانی عنوان و اضافه کرد: در صورت تکرار اخراج نیروی کار از واحدهای صنعتی، اداره کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان موظف به بازگرداندن نیروی کار با تعیین جریمه برای آن واحد صنعتی است.

وی ادامه داد: تعدیل نیرو باید با نظر تیم کارشناسی متشکل از نماینده کارگران و کارفرمایان باشد.

سلیمانی، از افزایش آمار نرخ بیکاری طی سال جاری در استان خبر داد و افزود: علت بالا رفتن نرخ بیکاری در استان باید با توجه به فصول مختلف تفکیک و به صورت علمی و کارشناسی بررسی شود.

وی گفت: افزایش 9 درصدی نرخ مشارکت در سرشماری امسال برای بیان وضعیت اشتغال و رسیدن متولدین دهه های 60 و 70 به سن اشتغال از جمله افزایش نرخ بیکاری در استان است.

سلیمانی ادامه داد: میزان دقیق این آمار بهمن ماه امسال و براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن مشخص می شود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.