کرمان؛

برداشت 28 هزار تن سیر از مزارع شهداد

فرماندار کرمان گفت: امسال 28 هزار تن سیر از مزارع شهداد برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدعلی توحیدی در جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کرمان اظهار‌ داشت: میوه، محصولات کشاورزی و جالیزی و سبزیجات به وفور در بازار کرمان وجود دارد و در حال حاضر دغدغه کمبود محصول خاصی را نداریم

وی با اشاره به اینکه برای سال زراعی 95 و 96 برنامه‌های خوبی تدوین شده است افزود : در مناطقی مثل شهداد، گلباف و شهر باغین برنامه‌های خوبی در حال اجرا است و همچنین در بحث دام و طیور هم اقدامات خوب و مناسبی در حال پیگیری است.

توحیدی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 28 هزار تن سیر از سطح مزارع شهداد برداشت شود ، خاطر نشان کرد: با تحقق این موضوع حدود 56 میلیارد تومان درآمد نصیب کشاورزان می‌شود که البته تا فرصت هست باید تمهیدات لازم برای فروش و صادرات آن اندیشیده شود که محصول روی دست کشاورزان نماند.

وی با اشاره به اینکه برخی قنات‌ها در استان در اثر خشکسالی خشک شدند تصریح کرد: تعدادی از قنات‌ها هم در حال نابودی هستند و متاسفانه کشاورزان تنها منتظر اقدامات دولتند در حالی که باید به کشاورزان یادآوری شود که کار اصلی بر عهده خود مردم است.

توحیدی افزود: با اعتبارات محدودی که به این امر اختصاص یافته و با این مبلغ و تنها با کمک‌های دولتی نمی‌شود این تعداد قنات را نگهداری کرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: برداشت ، سیر ، شهداد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.