بندرعباس؛

مقابله با فرونشست زمین درمیناب نیازمند اختصاص ردیف بودجه

استاندار هرمزگان خواستار ردیف اختصاصی برای مقابله با بحران فرونشست دشت میناب شد.

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، جاسم جادری در شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: خواستار پرداخت حق نوار مرزی به کارکنان دولت در استان هرمزگان هستیم.

وی با قدردانی از دولت برای اختصاص ردیف بودجه مستقل برای شهرستان ابوموسی افزود: 50میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان ابوموسی درنظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان در اجرای اقتصاد مقاومتی رتبه نخست کشور را بدست آورد.

هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان نیز گفت: ذخیره سد میناب تا دو هفته دیگر تمام می شود و برای تامین آب آشامیدنی بندرعباس از سد شمیل 30میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محبی مدیرکل شیلات هرمزگان نیز گفت: درصورت تامین برق سایت پرورش میگوی یکدار جاسک، تولید میگو در سال آینده به 13هزار تن افزایش می یابد.

وی خواستار اختصاص بودجه برای لایروبی کانال های سایت های پرورش میگوی تیاب و سایه خوش در میناب شد.

ملا احمدی قائم مقام صدا وسیمای مرکز خلیج فارس گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات و نبود فیبر نوری در همه نقاط استان برای پوشش به موقع و مناسب اخبار به یک واحد سیار نیاز است.

ذاکری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مطالبات این شرکت از واحدهای دولتی را 100میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 40درصد از تاسیسات شبکه برق رسانی هرمزگان فرسوده و نیازمند اختصاص اعتبار برای بهسازی است.

شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان نیز خواستار اختصاص بودجه برای تکمیل کتابخانه مرکزی و مرحله دوم دانشکده مهندسی این دانشگاه شد.

قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: خط کشتیرانی بندرعباس- مسندم عمان راه اندازی شده و از ابتدای سال تاکنون صادرات از هرمزگان بیش از 3برابر نسبت به پارسال افزایش داشته است.

وی گفت: نمایشگاه کالاهای هرمزگان بهمن ماه در مسقط عمان برگزار می شود.

دریانورد رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: در صورت اختصاص بودجه 40میلیارد تومانی طرح عظیم گسترش هرمز، این طرح تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام / ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.