لرستان؛

دستور ازسرگیری اجرای سد بختیاری لرستان توسط وزیر نیرو

استاندار لرستان گفت: عملیات اجرایی سد بختیاری لرستان مدتی به دلیل برخی مشکلات تعطیل بود که با توجه به مکاتبات انجام شده، وزیر نیرو دستور اجرای عملیات سد بختیاری را صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و تولید استان لرستان در سالن جلسات استانداری با اشاره به انتخاب یک شرکت کره ای به عنوان پیمانکار طرح سد بختیاری لرستان افزود: منابع مالی این طرح توسط 2 بانک از کشورهای کره جنوبی و ژاپنی تامین می شوند.
وی با بیان اینکه تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی سد بختیاری آغاز می شود، اظهار کرد: 6 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این زمینه صورت می گیرد.
استاندار لرستان با اشاره به خریداری گلخانه کوهدشت توسط جهاد دانشگاهی لرستان گفت: در صورت اجرایی نشدن سه هکتار از گلخانه کوهدشت توسط جهاد دانشگاهی، این طرح به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی افزود: جهاد دانشگاهی طبق برنامه زمان بندی باید سه هکتار از گلخانه کوهدشت را تا پایان دی ماه سال جاری اجرا کند در غیر این صورت گلخانه کوهدشت از این نهاد خلع ید و به شرکت های بخش خصوصی واگذار می شود.
وی با اشاره به خاکبرداری یک میلیون مترمکعب در کارخانه لاستیک سازی لرستان و مشکلات پیش رو اظهار کرد: در کارخانه لاستیک سازی، سرمایه گذار بخش خصوصی با سهام 81 درصدی و حجم اعتبار 10 هزار و 500 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و لازم است با همکاری سایر دستگاه های اجرایی نسبت به رفع مشکلات این کارخانه اقدام کند.
استاندار لرستان با تاکید بر لزوم تکمیل 663 طرح در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی در لرستان افزود: اعتبار لازم برای اجرای این طرح ها 90 هزار میلیارد ریال است که 2 درصد اعتبار استان، سه درصد اعتبار داخلی دستگاه ها، 24 درصد اعتبار ملی و 30 درصد سرمایه گذاری های بخش خصوصی را شامل می شود.
وی با اشاره به عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات به مردم گفت: بانک های دولتی 81 درصد و بانک های خصوصی 19 درصد عملکرد داشته اند که البته فرصتی برای جبران عقب ماندگی ها به مدیران بانک های خصوصی داده ایم.
بازوند افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت لرستان به غیر از اعتبار دستگاهی خود قرار است چهارهزار 50 میلیارد ریال اعتبار جذب کند که تاکنون سه هزار 700 میلیارد ریال از این اعتبارات معادل 92 درصد جذب شده اند.
 
انتهای پیام/ا
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.