گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و مصر/ پیام تسلیت سیسی به پوتین

رئیس جمهور مصر در تماسی تلفنی با همتای روس خود، کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه را به وی تسلیت گفت و بر ضرورت همکاری برای مقابله با تروریسم تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از الوفد، «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر عصر امروز با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تلفنی گفتگو کرد.

سیسی در این تماس، کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه به دست یکی از مأموران سابق پلیس ضد شورش را تسلیت گفت و اظهار همبستگی با مردم و دولت روسیه کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین اعلام کرد کشورش در مقابله با تروریست‌های جنایتکار و تلاش آن‌ها برای بر هم زدن امنیت کشورها و ایجاد هرج و مرج، در کنار روسیه ایستاده است.

سیسی تأکید کرد وقوع حوادث تروریستی اخیر در گوشه و کنار دنیا، ضرورت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و اتخاذ گام‌های مؤثر در این زمینه را می ‌طلبد.

رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود در این گفتگوی تلفنی از پیام تسلیت‌همتای مصری خود تشکر و قدردانی کرد و این مسئله را نشان‌دهنده عمیق بودن روابط بین دو کشور دانست.

پوتین همچنین بر عزم روسیه برای از سرگیری پروازهای بین مسکو قاهره در روزهای آتی تأکید کرد که سال گذشته به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه بر اثر انفجار تروریستی بر فراز شبه جزیره سینا، متوقف شد.

روسای جمهور همچنین خواستار تقویت و ارتقا روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها شدند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار