همدان؛

مشکل بازار فروش محصولات لبنی باید رفع شود

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: زیرساخت صنایع تبدیلی لبنی در استان مناسب است اما مشکل بازار وجود دارد.

مشکل بازار فروش محصولات لبنی باید رفع شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی جلال در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در همدان با اشاره به اهمیت برندسازی در فرآورده‌های لبنی، گفت: محصولات لبنی خوبی در استان همدان تولید مي‌شود، اما برندسازی در اين زمينه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه 3.4 دهم درصد شیر کشور در استان همدان تولید می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل جهاد سازندگی و بعد جهاد کشاورزی؛ استان همدان همیشه در صنایع تبدیلی لبنی رقیب استان فارس و خراسان رضوی بوده است.

رضوانی با بیان اینکه استان همدان همیشه در جذب، پاستوریزاسیون جلوتر بوده است، ادامه داد: زیرساخت صنایع تبدیلی لبنی در استان مناسب است اما مشکل بازار وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه وقتی موضوع روغن پالم و استاندارد نبودن مطرح شد مردم از صنایع تبدیلی لبنی به سنتی روی آوردند، افزود: در استان همدان در علوم پزشکی جلسه‌ای برگزار شد و در آن جلسه اعلام‌ شده بود که پالم مشکلی ندارد اما این مسئله به صورت گسترده اطلاع‌رسانی نشد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان با 289 هزار تن محصول لبنی و جذب 376 هزار تن شیر در تولید شیر خام در صنایع تبدیلی مشکلی ندارد، تأکید کرد: مشکل بازار فروش محصولات لبنی باید حل شود.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه در گذشته برای صنایع لبنی یارانه در نظر گرفته می‌شد، افزود: امسال 650 میلیارد تومان پول برای یارانه شیر در نظر گرفته‌ شده اما اختصاص داده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه باید صنایع تبدیلی لبنی حمایت شوند، افزود: در رابطه با غیر بهداشتی بودن کارگاه‌ها راهکارهایی ارائه‌ شده که در حال پیگیری است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اهمیت برند سازی در فرآورده‌های لبنی، ادامه داد: محصولات لبنی خوبی در استان همدان تولید شده، اما برندسازی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.