مشهد؛

لزوم بهره گیری از تشکل های مردم نهاد در مشهد 2017

در آستانه مشهد 2017 نشست مدیران تشکل های مردم نهاد و مدیر کل میراث فرهنگی و معاون سرمایه گذرای برگزار شد.

لزوم بهره گیری از تشکل های مردم نهاد در مشهد 2017به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این نشست گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند بازوان اجرایی و حمایتی خوبی در راستای تامین اهداف حوزه های سه گانه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشند.
حسین زارع صفت افزود: درحوزه میراث فرهنگی، معرفی آثار و بناهای تاریخی خراسان، موزه ها، میراث فرهنگی ناملموس و معنوی، مردم شناسی، گویش، زبان و در حوزه صنایع دستی شناخت و معرفی هنرهای سنتی و صنایع  استان، عنوان مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ ها، معرفی و شناخت هنرمندان صنایع دستی و در حوزه گردشگری شامل تاسیسات گردشگری استان، نهادهای مرتبط، خدمات گردشگری، انواع گردشگری و اهمیت ان در استان می تواند محور فعالیت تشکل های مردم نهاد قرار گیرد.

او تصریح کرد:تشکل های مردم نهاد باید به سمت تخصص گرایی پیش روند و انرژی خود را در حوزه هایی متمرکز کنند که مزیت و توانایی بیشتری دارند. همچنین تشکل ها می بایست برای افزایش کارایی عملکرد خود ارتباط خود را با یکدیگر تقویت کنند و از توان کارشناسان میراث فرهنگی استفاده نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی پیگیری مطالبات مردمی و تقویت جامعه مدنی را مهم ترین هدف تشکل های مردم نهاد عنوان کرد و از مدیران تشکل خواست تا ضمن جریان سازی اجتماعی، حقوق خود و مردم را در حوزه میراث فرهنگی بر اساس منشور شهروندی ابلاغی رییس جمهور پیگیری نمایند. همچنین ایشان از نظرات و پیشنهادات و انتقادات کارشناسی شده که به بهینه شدن عملکرد اداره کل میراث فرهنگی کمک کند استقبال کردند.

مسئول تشکل ها و سمن های اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز با ارائه وضعیت موجود انجمن ها و تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی گفت: در خراسان رضوی تعداد 12 تشکل مردم نهاد ثبت شده در حال فعالیت هستنند و بیش از 15تشکل دیگر نیز روند ثبت را طی می کنند.

در ادامه این نشست اعضای شرکت کننده  و مسئولین تشکل ها از جمله بنیاد فردوسی به نمایندگی خاکپور، انجمن میراث فرهنگی پارسه به مدیریت نوعی، انجمن میراث فرهنگی پارس با مدیریت مساح، انجمن میراث فرهنگی چهار باغ به مدیریت  زارعی، انجمن موزه داران استان به مدیریت واعظ نیا به ارائه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام// ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار