نوبخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ردیف بودجه دانشگاه‌های کشور در لایحه 96 حذف نشده است

سخنگوی دولت گفت: ردیف بودجه هیچ یک از دانشگاه هایی که در سال 95 دانشجو پذیرش کرده‌اند، در لایحه بودجه سال آینده حذف نشده است.

//محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کاهش 10 درصدی بودجه اختصاص یافته به دانشگاهیان، اظهار کرد: بودجه هر دستگاهی بخشی از بودجه کل کشور است و وقتی بودجه عمومی امسال حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده باشد ما هم برای توزیعش در همین حد عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه‌ریزی در کشور افزایشی و سنتی نیست چون دو روش برای بودجه‌ریزی مطرح است تاکید کرد: در یک روش به این صورت است که هر سال یک درصد به بودجه سال گذشته اضافه می‌شود و آن تابع رقمی است که کل بودجه بتواند آن کار را داشته باشد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اما روش دیگر بودجه‌ریزی عملیاتی است و دولت امسال عمدتا بر اساس قیمت تمام شده محصول اقدام کرده، برای هر فعالیت دانشگاهی که چه تعداد دانشجو دارد و چه فعالیت‌هایی می‌کند قیمت تمام شده را محاسبه و بر این پایه در بودجه‌ریزی عملیاتی اقدام کرده است.

نوبخت با بیان اینکه میزان اختصاص بودجه بر اساس افزایش فعالیت و ماموریت دانشگاه و میزان تعدد دانشجویان آن لحاظ می‌شود، گفت: وقتی تعداد دانشجویان کاهش یافته و فعالیت دانشگاه کم شود طبعا این اقدامات صورت می‌گیرد که البته شاید آن 10 درصد افزایش بودجه عمومی به افزایش 10 درصدی حقوق و دستمزدها معطوف شود.

وی درباره اینکه آیا دانشگاه‌هایی که در سال 95 پذیرش دانشجو داشتند ردیف بودجه‌شان در لایحه بودجه 96 حذف شده است، اظهار داشت: خیر، آن دستگاه‌های اجرایی اعم از واحدهای دانشگاهی و ... که در گذشته بود و در سال آینده هم باید این ماموریت را ادامه دهد ردیفش حذف نشده است مگر دستگاهی باشد که در سال های آینده ماموریت جدیدی برایش تعریف نشده باشد.

نوبخت تاکید کرد: دانشگاهی که به بهره‌برداری رسیده و تمام فعالیت‌ دانشگاهی‌اش تمام شده است اساسا ردیفی نباید برای آن در سال آینده تعریف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار