زنجان؛

آموزش آحاد جامعه در برابر زلزله و اثرات بلایای طبیعی یک امر ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان آموزش در برابر زلزله را یک امر ضروری خواند و تأکید کرد : آموزش آحاد جامعه در برابر زلزله وکاهش اثرات بلایای طبیعی یک امر ضروری و لازم است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛کرامتی بااشاره به روز ۵دی ماه به عنوان روزایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود:آموزش در این زمینه در بین آحاد جامعه لازم و ضروری است .

وی ضمن تأکید براین آموزش ها افزود :این آموزش به خصوص در بین دانش آموزان توسط اموزش و پرورش باید جدی گرفته شود تا از بدو شروع تحصیلی فرهنگ سازی شود .

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها خاطر نشان کرد:خوشبختانه در دولت تدبیر و امید برای مقاوم سازی تسهیلاتی را در نظر گرفته است و باید در شهر هاوروستا ها ایمن سازی و مقاوم سازی صورت بگیردو با خدمات و تجهیزات بتوانیم ساختمان هایی ایمن و مقاوم در شهرهاو روستا ها راداشته باشیم که باهمین دیدگاه باید شهروندان رااگاه کنیم .

کرامتی با اشاره به آموزش های "محله محور" ادامه داد:آموزش های "محله محور" در زنجان ارائه می شود .

وی همچنین با بیان اینکه ایران یکی از ده کشور حادثه خیز در جهان و یکی از ۴کشور حادثه خیز در اسیا است به زلزله بم بابزرگی ۶.۶ریشتردر ۵دی ماه اشاره کرد و گفت :۲۶هزار نفر در این زلزله کشته و ۳۰هزار نفر مجروح و ۱۰۰هزار نفر بی خانمان شدند .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.