کرمان؛

مدیر کل ثبت احوال استان با امام جمعه شهر کرمان دیدار کرد

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرمان دیدار کردند.

مدیر کل ثبت احوال استان با امام جمعه شهر کرمان دیدار کرد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان؛ مدیر کل ثبت احوال استان کرمان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرمان دیدار کردند و در این دیدار کارت ملی هوشمند آیت الله جعفری رونمایی شد.

آیت الله سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان در این دیدار به حدیثی از معصومین اشاره کرد و گفت : یک وظیفه مهم دینی و ارزنده تشکر از مردم و مسئولین جامعه است که اگر از مخلوق تشکر به عمل نیاید از خالق هم تشکر نشده است.

وی افزود: کارهای که شما مسئولین  در ادارات انجام می دهید ثواب آن کمتر از عبادت نیست .

آیت الله جعفری به اهمیت نماز در ادارات اشاره کرد و گفت:  کسانی که در ادارات مشغول به کار هستند و چه کسانی که در خانه هستند به نماز اهمیت بدهند. 

 امام جمعه شهر کرمان به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کردو یادآورشد: کارها را به مردم آسان بگیریدو سختگیری نکنید و در دستورات و مکتب آمده که کارهارا آسان بگیرید البته به این معنا نیست که قانون را زیر پا بگذارید و همه شما مسئولین در ادارات با مردم مدارا کنید.

در این دیدار حسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال  استان کرمان با اشاره به اینکه طی 9 ماهه امسال700 هزار کارت ملی و 500 هزار جلد شناسنامه هوشمند در این استان صادر شده است ، گفت: تلاش می کنیم طی دو سال آینده تمامی کارت های ملی و شناسنامه های هوشمند مردم استان را تحویل دهیم.

وی افزود: ثبت احوال یک دستگاه حاکمیتی با برنامه کلان و کیفی است که 128 فعالیت را انجام می‌دهد و نخستین جایی است که در بدو تولد به آن مراجعه می شود.

زین الصالحین خاطر نشان کرد: ثبت احوال استان کرمان هم در راستای اقتصاد مقاومتی و هم تحقق شعار سال 95 این سازمان مبنی بر ثبت احوال نوین زمینه ساز استقرار دولت الکترونیک گام برداشته است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از حرکت های ثبت احوال استان در راستای اقتصاد مقاومتی، بحث برون سپاری خدمات است که با بیش از 66 دفتر پیشخوان دولت دارای مجوز از ثبت احوال و 100 ایستگاه کاری در حوزه پست خدمات این اداره کل به هم استانی ها ارائه می شود و بواسطه برون سپاری خدمات بیش از 450 شغل ایجاد شده است.

زین الصالحین یادآور شد: ثبت احوال استان در سال گذشته 30 میلیارد تومان را از محل ارائه خدمات به مردم، به خزانه عمومی دولت واریز کرده است و برای نخستین بار این استان در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه تلاش می کنیم طی دو سال آینده تمامی کارت های ملی و شناسنامه های هوشمند مردم استان را تحویل دهیم گفت: طی مدت سه سال گذشته چهار نمایندگی ثبت احوال را در سطح استان به بهره برداری رسانده ایم. 

وی با بیان اینکه براساس سرشماری سال 90 ، تا پایان آبان  امسال ، جمعیت استان کرمان سه میلیون و 172 هزار و 705 نفر هستند ؛ گفت: از این تعداد یک میلیون و 597 هزار و 842 نفر مرد و یک میلون و 574 هزار و 863 نفر زن هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ جمعیتی رتبه نهم را در کشور دارا می باشد یادآور شد: نرخ رشد جمعیت در این استان یک و شش دهم درصد و نرخ باروری یک و دو دهم درصد است.

زین الصالحین تصریح کرد: از ابتدای سال 95 تا پایان آبان ماه کل ولادت های ثبت  شده در استان کرمان 43 هزار و 114 نفر هستند.

وی افزود: به ازای هر 100 زن در استان 104 مرد متولد شده و در قبال فوت هر 100 نیز 134 مرد فوت کرده اند که نخستین عامل مرگ و میرهای استان مربوط به عارضه های قلبی و عروقی است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: در نه ماهه امسال 95 تعداد 19 هزار و 690 نفر ازدواج کرده اند که میانگین سنی 28 سال در مردان و 23 سال در خانم ها است، ضمن اینکه ازدواج در مقایسه با مدت مشابه  پارسال رشد شش و چهارم دهم درصدی را به دنبال داشته است.

وی گفت: همچنین طی این مدتتعداد سه هزار و 444 مورد طلاق به وقوع پیوسته است که در مقایسه با مدت پارسال کاهش سه درصدی طلاق را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمان ، دیدار ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.