کرمانشاه؛

پروژه های استان نیازمند اعتبار

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت:امسال و سال آینده 150 میلیارد تومان برای حل معضل "فاضلاب" کرمانشاه اعتبار می‌گیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛الیاسی گفت:سازمان برنامه و بودجه همچنین تقبل کرده که جهت حل بخشی از مشکل فاضلاب کرمانشاه، امسال 70 میلیارد تومان و سال آینده 80 میلیارد تومان به استان جهت جمع آوری فاضلابی که اکنون وارد آبشوران و قره سو می شود، اختصاص دهد.


وی با بیان اینکه حل کامل معضل فاضلاب کرمانشاه و ایجاد تصفیه خانه  700 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، گفت: باید با برنامه‌ریزی صورت گرفته بتوانیم با گرفتن اعتبارات مناسب ظرف چهار تا پنج سال آینده مشکل فاضلاب استان را بطور کامل مرتفع کنیم.

الیاسی یادآور شد: ازمحل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری نیز 40 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه فاضلاب برخی شهرهای استان از جمله کرمانشاه، روانسر و جوانرود اختصاص داده شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه در ادامه به برخی انتقادات صورت گرفته از رشد 27 درصدی پیش‌بینی درآمدهای استان در لایحه بودجه سال 96 اشاره کرد و افزود: در لایحه بودجه سال  آینده درآمد پیش بینی شده برای استان 760 میلیارد تومان تعیین شده که این میزان نسبت به 590 میلیارد تومان امسال 27 درصد رشد داشته است.

الیاسی با بیان اینکه رقم کلی پیش بینی درآمدهای استانی در لایحه بودجه سال آینده 85 هزار ملیارد تومان تعیین شده، گفت: سهم استان از این میزان درآمد 760 میلیارد تومان یعنی کمتر از یک درصد است و این در حالیست که از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استان ما سهم 2.8 درصدی دارد.

وی افزود: این بدان معنی است که دولت بیش از آنچه که از استان درآمد کسب می‌کند در استان هزینه می‌کند. البته در این زمینه بر مردم منتی نیست، زیرا همه درآمدها در نهایت از منابعی تامین می‌شود که متعلق به خود مردم است.

وی با بیان اینکه عمده مالیات استان از شرکت‌ها تامین می‌شود، گفت: در بخش مشاغل استان تنها 40 میلیارد تومان مالیات کسب شده است. در لایحه بودجه سال آینده نیز رقم مالیات مشاغل استان همان 40 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و یک ریال هم افزایش پیدا نکرده است.

این مسئول اظهار کرد: البته باید مد نظر داشت  هر استانی که درآمد بیشتری کسب کند، سهم بیشتری هم از مازاد درآمدها خواهد داشت.

الیاسی با بیان اینکه ارقامی که در لایحه بودجه آمده پیش بینی است، افزود: نمایندگان استان در مجلس درصورت لزوم پیشنهادات اصلاحی رادرکمیسیون  های مجلس وصحن علنی مجلس ارایه خواهند داد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه منابع مالی دولت محدود است، گفت: همه استان‌ها باید به سمت کسب درآمدهای دیگر از جمله مشارکت بخش خصوصی، فاینانس و استفاده از منابع بانکی روند.

وی اظهار کرد: تحقق اهداف استان در طول برنامه ششم توسعه در جهت اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها و کاهش نرخ بیکاری داریم مستلزم تامین 150  تا 160 هزار ملیارد تومان اعتبار است و این درحالیست که در خوشبینانه‌ترین حالت در طول برنامه ششم توسعه ما بتوانیم تنها 30 هزار میلیارد تومان از محل منابع دولتی تامین کنیم و قطعا برای تامین 120 تا 130 هزار میلیارد تومان مابقی باید به سمت استفاده از منابع دیگر از جمله مشارکت بخش خصوصی، فاینانس و منابع بانکی برویم.

الیاسی تصریح کرد: ادامه این روند بدون تامین اعتبارات از منابع دیگر موجب خواهد شد زمانی برسد که ما تنها قادر به تامین هزینه‌های جاری خود باشیم و تمام پروژه‌های عمرانی روی دست دستگاه های اجرایی به صورت نیمه تمام باقی خواهد ماند . به همین جهت باید ازهمه ظرفیت های استان جهت مشارکت بخش خصوصی وعمومی برای توسعه استان واتمام یا واگذاری پروژه ها  استفاده کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.