اردبیل؛

شناسایی ساختارهای ایجاد اعتیاد در جامعه ضروری است

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: باید ساختارهای ایجاد اعتیاد با ورود دستگاه های فرهنگی در این زمینه شناسایی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهنام بهشتی افزود: مواد مخدر و اعتیاد یک موضوع پیچیده و چند وجهی است و مقابله با آن نیازمند اقدام مشترک و همه جانبه از سوی متخصصان این امر از جمله روانشناسان، جامعه شناسان، مددکاران و مشاوران اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند نقشه راه است که این نقشه راه در استان تنظیم و برای هر یک از دستگاه های عضو برنامه ای تهیه شده گفت: توجه به پیشگیری از اعتیاد، شناسایی گلوگاه ها و گروه های اجتماعی موثر، بهره گیری از فضای مجازی برای ارتقای آگاهی و نهادینه سازی فرهنگ مقابله با اعتیاد، تکمیل چرخه درمان از طریق ارتقای حمایت های اجتماعی و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد از جمله مواردی هستند که می تواند در زمینه مبارزه با مواد مخدر در جامعه مفید باشند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با تاکید بر تبیین نقش حیاتی آموزش و پرورش در پیشگیری اولیه از اعتیاد اظهار کرد: آموزش مهارت های زندگی مهم ترین ابزار کاهش سوء مصرف موادمخدر در بین نوجوانان و جوانان دانش آموز است.

بهشتی افزود: بیله سوار جز شهرستان های پیشقدم و ممتاز استان در حوزه مبارزه جدی با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های اعتیاد بوده و گام های موثری در این حوزه برداشته شده که جای تقدیر دارد.

وی گفت: انجام کارهای پیشگیری با تمرکز بر کار علمی و پژوهشی ، تلاش روزانه و مستمر در حوزه پیشگیری از اعتیاد ، تغییر باورهای غلط در جامعه در مورد مصرف مواد مخدر و اعتیاد ، فراگیری مهارت ‌های زندگی و فرزندپروری ، ایجاد تنفر و وحشت نسبت به اعتیاد در کانون‌ های هدف با گفتمان سازی و تحقق رویکرد اجتماعی شدن امر مبارزه و مطالبه گری از دستگاه‌های عضو بسیار مهم است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.